1.1 C
Pristina
Thursday, December 26, 2024

Hatixheja (ra): Nënë që punonte punë standarde?

Më të lexuarat

Sot, për shumë gra që luftojnë kundër barrierave jo shumë të dukshme dhe pagave të pabarabarta, fakti që gruaja e Profetit ﷺ, Hatixheja (ra) ishte një sipërmarrëse e pasur në një kohë ku shumica e pronarëve të bizneseve ishin burra është një burim krenarie. E përmendur shpesh si një përfaqësim i vërtetë i fuqizimit të grave në Islam, njohuritë tona se si Hatixheja (ra) i propozoi martesë Profetit ﷺ kur ajo ishte jo vetëm 15 vjet më e madhe se ai, por ishte edhe punëdhënëse e tij, ka bërë që disa ta pretendojnë atë si bastion të e drejta e grave për të punuar, madje edhe një feministe.

Por a është vërtet kështu?

Hatixheja (ra) ishte personi i parë që pranoi Islamin dhe një nga muslimanët më të mëdhenj që bota ka parë ndonjëherë. Veprimet, mendimet dhe ndjenjat e saj ishin të gjitha të frymëzuara dhe të udhëhequra nga Islami, kështu që është e sigurt të thuhet se gratë duhet të përpiqen të imitojnë sjelljen e saj. Por, çfarë dimë ne për rolin e Hatixhes (ra) si biznesmene dhe çfarë ka për të thënë Islami për gratë që punojnë?

Nëna e besimtarëve
Fakti që Hatixheja (ra) ishte një sipërmarrëse është i njohur mirë, është e rëndësishme për diskutimin të vlerësohet natyra e punës së saj. Hatixheja (ra) trashëgoi biznesin e babait të saj, i cili kishte qenë një tregtar i suksesshëm. Ajo gjithashtu kishte tre vajza nga dy martesat e saj të para dhe e ndante kohën e saj mes edukimit dhe zgjerimit të biznesit të saj.

Megjithatë, biznesi i Hatixhes nuk ishte një kompani me një grua. Ndërkohë që ajo menaxhonte dhe miratonte të gjitha marrëdhëniet e biznesit, politika e saj ishte të punësonte menaxherë punëtorë dhe të dalluar për t’u marrë në emër të saj. Ajo do t’i dërgonte këta punonjës që të udhëtonin shumë larg në emër të saj, duke eksportuar mallrat e saj deri në Siri.Kjo ishte arsyeja që ajo punësoi Profetin Muhamed ﷺ; suksesi i biznesit të saj varej nga integriteti i përfaqësuesve të saj dhe Profeti ﷺ kishte një reputacion për besueshmëri.

Pas martesës së saj me Resulullahun ﷺ, çifti vazhdoi të drejtonte biznesin së bashku. Hatixheja (ra) ishte e njohur për bujarinë e saj dhe e shpenzoi me gatishmëri pasurinë e saj në rrugën e Islamit dhe për të ndihmuar muslimanët. Ajo mbeti një përkrahëse e palëkundur e Profetit ﷺ deri në vdekje, duke sakrifikuar të gjitha lukset e kësaj bote, duke përfshirë biznesin e saj, gjatë bojkotit të muslimanëve.

Një nënë tipike që punon?
Kur dikush merr parasysh se çfarë përfshihet në themelimin dhe drejtimin e një biznesi sot, ka dallime të qarta në atë në të cilën do të ishte përfshirë Hatixheja (r.a.). Ndërsa ajo ishte burimi i vetëm i mbështetjes për veten dhe fëmijët e saj para martesës së saj, si një sipërmarrëse. , ajo ishte e vetëpunësuar dhe ua jepte të tjerëve pjesën më të madhe të punës fizike. Pas martesës së saj me Profetin ﷺ, ajo vazhdoi rolin e saj në kompani, por përsëri kishte një partner me kohë të plotë me të cilin ndante ngarkesën.

Kur nxirren mësime nga jeta e Hatixhes (ra) për gratë muslimane për t’i zbatuar sot, është e qartë se një realitet i tillë ishte shumë i ndryshëm nga koncepti ynë i punës në shekullin 21. Përderisa Hatixheja (r.a.) punonte, nuk ishte orari nëntë deri në pesë ai që është bërë standard në shoqërinë moderne dhe as nuk e perceptoi punën e saj si prioritetin e vetëm në jetën e saj.

Ky kuptim përputhet me perspektivën më të gjerë islame për gratë që punojnë; gjegjësisht se përderisa është e lejuar, gruaja nuk duhet të detyrohet të bëjë në kurriz të angazhimeve të tjera. Kujdesi për familjen e saj nuk është një rol dytësor dhe më pak i vlefshëm, siç e kanë konsideruar shoqëritë kapitaliste sot, por është vendimtar për sigurimin e unitetit të familjes dhe edukimin islam të brezit të ardhshëm.

Megjithatë, ne shumicën e familjeve që përballojnë një situatë të vështirë ekonomike sot, ëndrra e një burri që mund të mbajë familjen me një të ardhur, mbetet e pakapshme për shumë njerëz. Rrjedhimisht, shumë gra muslimane me të drejtë punojnë për të mbështetur familjet e tyre dhe për të përfituar komunitetet e tyre në këtë proces.

Këtë situatë e duruan gratë edhe në kohën e Profetit ﷺ. Gruaja e Abdullah Ibn Mesudit, Allahu qoftë i kënaqur me të dy, dihej se shiste mallrat e saj të punuara me dorë për të mbajtur burrin, fëmijën dhe veten e saj dhe një herë iu ankua burrit të saj se puna e saj e pengonte atë të bënte vepra të tjera të mira ose bamirësi. Kur ajo shkoi te Profeti ﷺ dhe i shpjegoi se burri i saj nuk ishte në gjendje të punonte, duke e bërë të nevojshme që ajo të siguronte familjen e saj, Profeti ﷺ i tha asaj të shpenzonte për familjen e saj për të marrë shpërblimin e barabartë me dhënien e lëmoshës .

Përgjatë historisë islame, shumë gra sahabijet (ra) dhe muslimane në brezat pasardhës mbajtën poste të shumta krahas detyrave të tyre ndaj familjeve të tyre si dijetare, gjyqtare dhe mësuese. Kështu, diskutimi për gratë që punojnë, si shumë të tjera, kërkon ekuilibër dhe perspektivë.

Gjetja e ekuilibrit
Është një diskutim i zakonshëm midis muslimanëve dhe jomuslimanëve nëse mund të gjendet ndonjëherë ekuilibër midis amësisë dhe të pasurit  karrierë. Megjithatë, Islami është unik në këtë drejtim në atë që ka prioritete të përcaktuara qartë për burrat dhe gratë, në mënyrë që të arrihet ekuilibër rreth atyre roleve kryesore. Është për shkak të mungesës se një udhëzimi të tillë që gratë përndryshe bien në grackën e përpjekjes për t’i “pasur të gjitha” dhe ndjejnë nevojën për të shkëlqyer në një pozitë të lartë në punë, dhe njëkohësisht ushtrojnë rolin e zonjës së shtëpisë dhe nënës.

Por në Islam, përshkrimi i punës së një gruaje muslimane është i shumëanshëm dhe i pafund. Ka disa përgjegjësi që Allahu ﷻ ua ka dhënë veçanërisht grave dhe të tjera që Ai ua ka dhënë gjithë njerëzimit; ajo ka përgjegjësinë për të rritur fëmijët e saj, për të qenë një grua e mirë, për t’i thirrur njerëzit në bukurinë e Islamit, për të folur kundër shtypjes, për të dhënë bamirësi, për të qenë e mirë me fqinjët e saj, për të ndihmuar të varfërit dhe nevojtarët – dhe lista vazhdon. Ne duhet të krenohemi me këto përgjegjësi me të cilat Allahu ﷻ na ka favorizuar dhe t’i përmbushim ato sa më mirë që kemi mundësi, jo vetëm sipas standardit që sot përkufizohet si sukses.

Realiteti është se koha jonë është e kufizuar. Sado që shoqëria mund të na thotë se ne mund t’i kemi të gjitha, t’i bëjmë të gjitha, fakti është se prioritetet tona do të diktojnë atë që ne kalojmë shumicën e kohës duke bërë; jetët tona do të përcaktohen nga ajo që ne besojmë se është qëllimi i kësaj jete. Allahu na kujton këtë në Kuran:

Dhe unë nuk i krijova xhinët dhe njerëzit vetëm që të më adhurojnë.” [51:56]

Pra, nëse puna mund të zërë një pjesë të jetës sonë, atë që Allahu e ka bërë të lejuar, kjo nuk duhet të jetë në dëm të faraideve (obligimeve) tona. Çdo gjë që bëjmë, pavarësisht nëse është krijimi i një biznesi, kujdesi për fëmijët tanë ose ndjekja e arsimit të mëtejshëm, duhet të vendoset në kontekstin e tablosë më të gjerë se cili është qëllimi i vërtetë i kësaj jete dhe nëse gjërat me të cilat jemi të angazhuar, po kontribuojnë apo jo në qëllimin përfundimtar.

Pra, a ishte Hatixheja (ra) simbol i fuqizimit të grave? Sipas standardeve të feminizmit liberal, ajo me shumë mundësi nuk do të ishte, për shkak të besnikërisë së saj ndaj familjes, fëmijëve dhe fesë mbi atë të biznesit të saj.

Por nga këndvështrimi islam, ajo ishte vetë përkufizimi i një gruaje muslimane e cila ndoqi çdo rol të saj, si grua, nënë dhe biznesmene, dhe besimtare e nënshtruar plotësisht ndaj Allahut ﷻ, duke  pranuar se vlera e saj e vërtetë nuk qëndron në ndonjë sukses material, por në përkushtimin ndaj besimit të saj.

Përktheu: EKONOMIAISLAME

Burimi: https://qarawiyyinproject.co/2018/03/16/khadijah-ra-a-standard-working-mother/

- Advertisement -spot_img

Më tepër

Të fundit