1) Bushajr bin Jasar transmeton nga disa prej shokëve të të Dërguarit të Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) nga familja e tij, mes të cilëve ishte dhe Sehl bin Ebi Hasmeh, se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi blerjen e hurmave të freskëta kundrejt hurmave të thata dhe tha se kjo është riba (kamatë), dhe kjo është muzabana, por ai bëri përjashtim për arijjen [1] (shitja e një ose dy pemëve, ku anëtarët e një familjeje mund të marrin hurma të freskëta për t’i ngrënë).
Bushair bin Jasar transmeton nga disa prej shokëve të të Dërguarit të Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) se ai bëri përjashtim për transaksionin e arijjes (nga shkëmbimi direkt i një lloji) pasi të maten hurmat e thata (në këmbim të hurmave të freskëta).
Said bin el-Musejjib tha se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi transaksionin e muzabanës dhe muhakalës. Muzabana do të thotë që hurmat e freskëta në pemë të shiten kundrejt hurmave të thata. Muhakala nënkupton që gruri në kallinj të shitet kundrejt grurit dhe që toka të merret me qira për prodhimin e grurit (në të). Ai (transmetuesi) tha se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) tha: “Mos i shisni frutat e freskëta në pemë derisa të bëhet e qartë gjendja e tyre e mirë, dhe mos i shisni hurmat e freskëta në pemë kundrejt hurmave të thata.” Salimi tha: “Abdullahu më informoi nga Zejd bin Thabit, se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) lejoi më vonë transaksionin e arijjes, në të cilin hurmat e thata mund të shkëmbehen me hurma të freskëta, por nuk e lejoi në raste të tjera.”
Ebu Hurejra transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) bëri përjashtim për transaksionet e arijjes, që matnin më pak se pesë vask ose deri në pesë vask (transmetuesi Daud dyshon nëse ishin pesë ose më pak se pesë).
Ibn Omeri transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muzabanën, dhe muzabana nënkupton shitjen e hurmave të freskëta kundrejt hurmave të thata duke i matur ato, si dhe shitjen e rrushit duke e matur për të marrë rrush të thatë.
Abdullahu (bin Omer) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muzabanën, që nënkupton blerjen e hurmave të freskëta (në) pemë për hurma të thata duke i matur ato, dhe blerjen e rrushit për rrush të thatë duke e matur, si dhe shitjen e arës së misrit për misër duke e matur.
Nafiu transmeton se Ibn Omeri informoi se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muzabanën, dhe muzabana është shitja e hurmave të thata duke i matur kundrejt hurmave të freskëta, dhe shitja e rrushit të thatë duke e matur kundrejt rrushit të freskët, dhe shitja e të gjitha llojeve të frutave bazuar në llogaritje.
Ibn Omeri transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muzabanën, që nënkupton shitjen e hurmave të thata kundrejt hurmave të freskëta në pemë me një masë të përcaktuar (duke e bërë të qartë) se nëse shtohet, i përket atij që shet, dhe nëse pakësohet, është përgjegjësia e tij.
Abdullahu (bin Omer) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muzabanën, dhe kjo nënkupton që dikush të shesë frutat e freskëta të kopshtit të tij (kundrejt frutave të thata) ose, nëse janë hurma të freskëta, për hurma të thata me një masë, ose nëse janë rrush për rrush të thatë, ose nëse janë misër në fushë për misër të thatë me një masë. Ai (i Dërguari i Allahut) në fakt ndaloi të gjitha transaksionet e tilla. Kutejbe e ka transmetuar me një zinxhir tjetër transmetuesish nga Nafiu.
Xhabir bin Abdullah transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muzabanën, muhakalën, muhabarën dhe shitjen e frutave derisa gjendja e tyre të bëhet e qartë, dhe (urdhëroi) që mallrat të mos shiten përveçse për dinar ose dirhem, përveç në rastin e arijjes.
Xhabir bin Abdullah (Allahu qoftë i kënaqur me ta) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muhabaranë, muhakalanë dhe muzabananë, si dhe shitjen e frutave deri sa ato të jenë të përshtatshme për t’u ngrënë. Ai gjithashtu ndaloi shitjen e tyre përveçse me dirhem ose dinar, përjashtim është bërë në rastin e arijjes. ‘Ata ka thënë: Xhabiri na i shpjegoi këto terma. Sa i përket muhabara, kjo është kur një person ia jep një tokë djerrë dikujt tjetër, dhe ky i fundit investon në të, pastaj merr një pjesë të prodhimit. Sipas Xhabirit, muzabana është shitja e hurmave të freskëta në pemë kundrejt hurmave të thata duke përdorur matje. Ndërsa muhakala, në bujqësi, nënkupton që një person të shesë të drithërat e pakorrura kundrejt drithërave me një masë të caktuar.
Zejd bin Ebi Anisa transmeton nga Ebu Velid el-Mekki (ndërsa ishte ulur me Ata bin Ebi Rebah) se Xhabir bin Abdullah (Allahu qoftë i kënaqur me ta) ka transmetuar se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muhakala, muzabana dhe muhabara, si dhe blerjen e palmave të hurmave deri sa fruti i tyre të piqet (pjekuria do të thotë që ngjyra e tyre të bëhet e kuqe ose e verdhë, ose që ato të jenë të përshtatshme për t’u ngrënë). Muhakala nënkupton që të korra në fushë të blihen për drithëra sipas një mase të zakonshme. Muzabana nënkupton që hurmat në palmë të shiten kundrejt hurmave të thata duke i matur me njësi si vesak. Ndërsa muhabara është ndarja e prodhimit, që mund të jetë një e treta ose një e katërta (e prodhimit) ose diçka e ngjashme. Zejd (një nga transmetuesit) i tha ‘Ata bin Ebi Rebahut (një tjetër transmetues): A e dëgjove Xhabir bin Abdullahun (Allahu qoftë i kënaqur me ta) të përmendë se ai e kishte dëgjuar këtë drejtpërdrejt nga i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të)? Ai tha: Po.
Xhabir bin Abdullah (Allahu qoftë i kënaqur me ta) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muzabana, muhaqala dhe mukhabara, si dhe shitjen e frutave derisa të piqen. Unë (transmetuesi) i thashë Saidit (transmetuesit tjetër): Çfarë do të thotë pjekuri? Ai tha: Do të thotë që ato të bëhen të kuqe ose të verdha dhe të jenë të përshtatshme për t’u ngrënë.
Xhabir bin Abdullah (Allahu qoftë i kënaqur me ta) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi muhakala, muzabana, mu‘awama dhe muhabara (Njëri nga transmetuesit tha: “Shitja për disa vite përpara quhet mu‘awama), si dhe thunijja, por bëri përjashtim për arijja.
2) Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur me të) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi transaksionin e quajtur mulamasa.
Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur me të) transmeton: Dy lloje të transaksioneve janë ndaluar (nga i Dërguari i Shenjtë); mulamasa dhe munabadha. Sa i përket transaksionit mulamasa, është kur secili prej tyre (palët që hyjnë në transaksion) prek rrobën e tjetrit pa e shqyrtuar me kujdes, dhe munabadha është kur njëri prej tyre hedh rrobën e tij te tjetri dhe tjetri nuk shikon rrobën e mikut të tij.
3) Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur me të) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi një transaksion të përcaktuar me hedhjen e gurëve dhe llojin që përfshin pasiguri.
4) Abdullah bin Omeri (Allahu qoftë i kënaqur me të) tha se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ndaloi transaksionin e quajtur habal el-habala.
Ibn Omeri (Allahu qoftë i kënaqur me të) transmeton se njerëzit në periudhën paraislame zakonisht shisnin mishin e deveve të therura deri te habal el-habala. Dhe habal el-habala do të thotë që një deve femër të lindë dhe më pas pasardhësi të rritet dhe të mbetet shtatzënë. I Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) i ndaloi ata nga ky transaksion.
5) Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur me të) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ka thënë: “Ai që blen një dhi që i kanë lidhur sisët, duhet të shkojë me të, ta mjelë, dhe, nëse është i kënaqur me qumështin e saj, le ta mbajë; përndryshe, le ta kthejë atë bashkë me një sa‘ hurmash.”
Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur me të) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) ka thënë: “Ai që blen një dhi me sisë të lidhura ka opsionin ta mbajë dhinë nëse dëshiron ose ta kthejë atë brenda tre ditëve; dhe, nëse e kthen, duhet ta shoqërojë me një sa‘ hurmash.”
6) Ibn Omeri (Allahu qoftë i kënaqur me ta) transmeton se i Dërguari i Allahut (Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi të) e ndaloi shitjen dhe dhurimin e së drejtës së trashëgimisë së një skllavi. Imam Muslimi tha: “Të gjithë njerëzit mbështeten te Abdullah bin Dinari lidhur me këtë hadith.”
[1]Arijja është ajo shitje me të cilën disa pemë në kopsht dedikohen për përdorimin e të varfërve. A. H. Siddiqui, Sahih Muslim, Sh. M. Ashraf, 1972, f. 806, n. 1992.
The post Kontratat e ndaluara të shitjes appeared first on Ekonomia Islame.