1.7 C
Pristina
Thursday, December 26, 2024

Teknika për të prodhuar ide të reja – James Webb Young

Më të lexuarat

5 hapat për të prodhuar ide të reja

Një teknikë për prodhimin e ideve paraqitet si një tekst i vogël në shërbim të krijuesve nga e gjithë bota. Botuar për herë të parë në vitin 1940, është një libër që ka ndihmuar reklamuesit, poetët, shkrimtarët, piktorët dhe shumë artistë të tjerë të të gjitha disiplinave për të prodhuar ide të reja.

Teksti, konciz, por plot përmbajtje, ilustron një metodë me 5 hapa. Metoda e ilustruar nga James Webb Young premton prodhimin e ideve të paharrueshme, si dhe idetë e reja të sugjeruara me komandë. Prodhimi i ideve të reja mund të rezultojë të jetë një aktivitet kompleks, por duke aplikuar metodën e Young të gjithë mund të ndihen si krijues. Në fakt, frymëzimi ka vetëm një ndikim minimal, ajo që ka rëndësi është procesi krijues që përftohet me kohë dhe përvojë.

Shumë këshilla të dobishme për:

  • Ata që duan të kenë qasje në krijimtarinë në mënyrë sistematike.
  • Të kuptuar metodën me 5 hapa të promovuar nga Young për të prodhuar ide të reja.
  • Të reflektuar mbi konceptet e frymëzimit dhe krijimit.

Mbi autorin:

James Webb Young (1886 – 1973) ishte një reklamues amerikan, i famshëm për kontributin e tij në rritjen e kompanisë Walter Thomson në mbarë botën. Profesor i reklamave në Universitetin e Çikagos, ai filloi të punojë si shkrimtar i shkrimit në vitin 1912 për kompaninë Walter Thompson. Në vitin 1916 ai u bë nënkryetar i saj. Doli në pension në vitin 1928 dhe vazhdoi të punonte si konsulent dhe drejtor i Walter Thompson deri në vitin 1964.

Në 1939-41 ai themeloi Këshillin e Reklamimit të Luftës i cili më vonë u shndërrua në Këshillin e Reklamimit. I shpallur Njeriu i Vitit në Reklamim në vitin 1946, ai mori çmime, nderime dhe u përfshi në Sallën e Famës të Federatës Amerikane të Reklamimit. Libri i tij i vogël, Një teknikë për prodhimin e ideve, botuar për herë të parë në vitin 1940, mbetet një nga tekstet e referencës për krijuesit e sotëm.

 

Aftësia për të prodhuar ide të reja dhe origjinale varet vetëm pjesërisht nga frymëzimi

Do të ishte mirë të mund të prodhonit ide kreative njëra pas tjetrës. Këputni gishtat dhe sillni ide origjinale që mund të përdoren menjëherë. Megjithatë, nuk është aspak e lehtë. Nëse prodhimi i ideve të reja është tashmë i vështirë, atëherë prodhimi i ideve origjinale është edhe më i vështirë.

Një nga problemet lidhet me besimin se një ide vjen nga frymëzimi. Asgjë më të keqe. Frymëzimi përfaqëson vetëm një pjesë të vogël të punës krijuese. Idetë lindin më tepër nga një proces krijues që zhvillohet me kalimin e kohës dhe përvojës.

Young flet për një metodë të ndarë në hapa. Pasi të kuptohet rruga që duhet ndjekur, prodhimi i ideve të reja do të bëhet më i lehtë, por mbi të gjitha do ta bëjë të gjithë procesin të riprodhueshëm.

Për të qenë në gjendje të prodhohen ide të reja, nevojitet që toka të kultivohet çdo ditë. Toka pasqyron përvojat e brendshme dhe kontekstin e jashtëm dhe pikërisht këtu, në këtë hapësirë, krijimtaria merr formë. Kreativiteti në fakt ndikohet fuqishëm nga mjedisi në të cilin është zhytur.

Njohuritë që rezultojnë duhet të ripunohen në formën e risisë përmes asociacioneve dhe marrëdhënieve. Këtu janë idetë. Sa më të forta të jenë idetë, sa më të fuqishme të jenë imazhet që ato përfaqësojnë, aq më efektiv do të jetë komunikimi sepse do të arrijë në mendjen e konsumatorit.

Një ide e mirë në reklamim shet një produkt. Ajo që shitet nuk është produkti por ideja.

 

Kthejeni një faqe të zbrazët në një faqe të shkruar 

Ka pasur shumë kërkime dhe diskutime rreth procesit të krijimit të ideve. Nëse pyetja është e saktë, përgjigja mbetet e paqartë. Shumë krijues janë përpjekur të ofrojnë këndvështrimin e tyre në debat. Gjithashtu sepse procesi krijues mund të jetë subjektiv. Megjithatë, ka një aspekt që i bën të gjithë të pajtohen dhe është rëndësia e përvojës.

Një ide shfaqet në sipërfaqen e mendjes falë përvojës që formoi dhe formësoi atë ide. Kjo sepse mendja ndjek një teknikë operacionale të aftë për të shoqëruar lindjen e ideve të reja. Mund të krahasohet edhe procesi krijues me procesin që qëndron në themel të prodhimit të makinerive, për shembull. Falë një rruge që shkon nga A në B, është e mundur të ndërtohet një makinë ashtu siç është e mundur të formulohet një ide e realizueshme.

Këtu atëherë është e qartë se një faqe bosh mund të shndërrohet në një tekst ose një projekt të shkruar. Me teknikën gjithçka mund të kontrollohet dhe fitohet dhe madje mund të edukohet kreativiteti. Askush nuk thotë se është e thjeshtë, por mund të bëhet.

 

Për të krijuar ide të reja, duhet të kombinoni njohuritë e vjetra dhe të reja


Rregulli i artë për të pasur gjithmonë ide të reja është t’i kushtoni vëmendje mbledhjes së informacionit. Idetë lindin nga stimujt dhe stimujt rrjedhin nga informacioni që mblidhet.

Në fund të fundit, dëgjimi i stimujve është i barabartë me mbajtjen e mendjes në stërvitje të vazhdueshme. Këtu është një rregull bazë.

Young citon parimin Pareto sipas të cilit 20% e shkaqeve shkaktojnë 80% të efekteve. Zbatimi i rregullit 80/20 në këtë rast është i barabartë me të thënë se një ide është rezultat i një kombinimi të ri të elementeve të vjetër.

Megjithatë, aftësia për të sjellë elementë të vjetër në kombinime të reja varet nga aftësia e individit për të parë marrëdhëniet dhe për të bërë asociime.

Në këtë pasazh qëndron vështirësia e madhe, jo të gjithë janë në gjendje të bëjnë lidhje midis të vjetrës dhe të resë, ose mund të shohin lidhje midis kategorive të ndryshme.

Ndoshta këtu dallojmë krijuesit nga jokrijuesit. Për shumicën e njerëzve faktet nuk kanë lidhje me njëra-tjetrën, të mbyllura në ndarje të papërshkueshme nga uji. Një pakicë, zakonisht njerëzit më kreativë, shohin lidhje, ngjashmëri dhe marrëdhënie.

Kjo është arsyeja pse krijuesit mund t’u japin fjalëve vlera simbolike në mënyrë që fjala të jetë gjithashtu një shprehje emocionale, por edhe semantike.

Ata që reklamojnë duhet të krijojnë këtë korrespodencë midis fjalës dhe simbolit, sepse efekti i tekstit duhet të hyjë në mendjen e marrësit dhe të ndikojë në të.

 

Koncepti i fjalës-simboli në reklama dhe efekti i kaleidoskopit

Koncepti fjalë-simbol në reklamë është themelor.

Një fjalë kuptimi i së cilës është një qëllim në vetvete nuk ka të njëjtin ndikim emocional si një fjalë e studiuar dhe hulumtuar me një qëllim. Fjala, bartëse e një simboli, në fakt vjen për të komunikuar diçka më shumë dhe ndryshe, e cila është e barabartë me mesazhin reklamues.

Për më tepër, mesazhi reklamues synon gjithmonë një audiencë të synuar, marrësit e reklamës dhe paraqet karakteristikat tipike të produktit që do të promovohet.

Ideja është një sintezë që vjen nga një kombinim origjinal i njohurive specifike për objektivin dhe produktin, por edhe njohuri të përgjithshme mbi jetën. Young e krahason procesin krijues me një kaleidoskop.

Kaleidoskopi është një mjet i përdorur gjerësisht nga fëmijët për të stimuluar kreativitetin. Brenda ka shumë copa xhami me ngjyrë që, duke ndryshuar pozicionin, tregojnë figura të ndryshme. Prandaj, kaleidoskopi ka fuqinë e jashtëzakonshme për të na bërë të imagjinojmë një botë kombinimesh të ndryshme dhe të mundshme. Sa më i madh të jetë kaleidoskopi, aq më i madh është numri i pjesëve me ngjyra të përfshira brenda dhe aq më shumë mundësi për kombinime.

 

Metoda me 5 hapa e ilustruar nga James Webb Young 

James Webb Young identifikoi 5 hapa të rëndësishëm në artin e prodhimit të ideve të reja. Ndërsa mendja vazhdon në marrëdhënie, kështu metoda ndjek procesin mendor.

Hapi i parë themelor është mbledhja e lëndës së parë.

Sado e qartë që mund të duket, ky hap i parë shpesh neglizhohet dhe në kërkimin e ideve të reja ne jemi të kënaqur me gjërat e para që na vijnë në mendje. Materiali që do të mblidhet duhet të jetë i dy llojeve: specifik dhe i përgjithshëm.

Kur flasim për material specifik, i referohemi produktit ose të dhënave të synuara. Sa më shumë të njihni karakteristikat e produktit dhe mbi të gjitha njerëzve të cilëve u drejtoheni, aq më shumë informacioni i mbledhur do të jetë specifik dhe përfaqësues për qëllimin e synuar.

Gjithashtu sepse sa më shumë elementë të keni mbledhur, aq më të saktë jeni në përshkrime. Puna për t’u bërë është delikate në këtë fazë, sepse në të vërtetë është një punë gërmimi.

Duhet të thellohemi sepse diferencimi bëhet vetëm aty. Le të marrim një shembull: nëse flasim për lavatriçe, të gjitha këto do të jenë njësoj si një kategori. Nga ana tjetër nëse kërkojmë një makinë larëse specifike, duhet të shkojmë të studiojmë karakteristikat e saj dhe këtu zgjedhja do të reduktohet në një, ndoshta dy lavatriçe.

Prandaj, në studimin e një produkti është e rëndësishme të zhvillohen karakteristikat e atyre që do të shkojnë për ta blerë atë produkt. Kjo është arsyeja pse është thelbësore për të përmirësuar përshkrimin sa më shumë të jetë e mundur, për të kuptuar karakteristikat e produktit të synuar dhe për të arritur në një terren për zhvillimin e ideve të reja.

Në reklamë, specifika është thelbësore. Young, për shembull, kujton një reklamë për një sapun; dukej se nuk kishte asgjë tjetër për të thënë që nuk ishte thënë tashmë, por ata gjetën një studim që ilustron lidhjen midis një lloji të caktuar sapuni me lëkurën dhe flokët. Falë atij studimi, dolën kaq shumë ide që mbuluan vite të tëra reklamash.

Kur bëhet fjalë për reklamën, duhet të mbani mend gjithmonë se nuk shisni një produkt, por një ide. Në rastin e atij sapuni, idetë që dolën nga studio i dhanë një shtysë të konsiderueshme shitjeve.

Pas grumbullimit të lëndëve të para specifike është ajo e përgjithshme. Kjo ka të bëjë me aftësinë e krijuesit për të qenë një sfungjer ose për të thithur të gjithë stimujt nga jashtë.

Nuk ka asnjë person krijues që nuk është gjithashtu kurioz dhe i vëmendshëm. Një person krijues lexon gjithçka, i duket interesante edhe gjërat në dukje të parëndësishme, si libri i telefonit, dhe interesohet për gjithçka, nga egjiptianët e lashtë deri te arti modern. Kreativi është një lloj i gjithanshëm, falë entuziazmit dhe dëshirës për të mësuar që e shtyn të dijë pak nga gjithçka.

Hapi i dytë ka të bëjë me ripërpunimin e mendjes së këtyre materialeve. Që informacioni të përpunohet, duhet kohë që të rregullohet.

I gjithë ky informacion duhet të tretet, duhet kohë për ta pjekur si në një meditim ku intelekti lë vend për të dëgjuar. Në fund të fundit, thelbi i krijimtarisë qëndron në krijimin e diçkaje që nuk kërkohet, por që del vetvetiu nëse stimulohet. Kështu, si me magji, ndodh sinteza ekstreme.

Jemi në hapin e tretë ose në fazën e inkubacionit ose të sintezës mendore, atë që fillon të fokusohet dhe të përzgjedhë vetëm informacionin që është i dobishëm për të arritur në hapin e katërt, atë të fazës Eureka ose lindjen e një ideje. Një ide vjen papritur kur nuk e prisni.

Kështu, procesi krijues, nëse stimulohet siç duhet, ju çon kudo, por ai vendos kur dhe si.

Hapi i pestë dhe i fundit është gjithashtu i vështirë. Pasi të jetë gjetur ideja, ajo duhet të përjetohet në realitet. Në fakt, nuk funksionon domosdoshmërisht dhe është e arritshme.

Nëse katër fazat e para mund të jenë individuale, e pesta kërkon ndihmën e të tjerëve, krahasimin me botën e jashtme për të vërtetuar idenë apo jo. Një nga gabimet që bëhen shpesh në këtë fazë të fundit është shtyrja e përballjes me rrezikun e humbjes së së njëjtës ide. Një ide duhet të ndahet gjithmonë. Kur një ide është e mirë, në fakt, ajo ka cilësinë e vetë-zgjerimit, domethënë ka aftësinë të stimulojë të tjerët në një zinxhir dashamirës. Ndarja e një ideje është e vetmja mënyrë për ta bërë atë të shkëlqejë.

Për të shndërruar një ide të sapolindur në realitet duhet të jeni shumë të durueshëm, shpesh realizimi i saj përkon me kompromise të vështira. Në këtë fazë, ju mund të kuptoni se nuk ia vlen vërtet, ndoshta nuk është aq e mirë sa mendonim, por është pikërisht koha për të përsosur idenë derisa të bëhet e vërtetë.

 

Këshilla praktike për zhvillimin e ideve të reja 

Young sugjeron metoda për të shoqëruar procesin krijues.

Një nga këto është metoda e kartës. Bëhet fjalë për mbajtjen në dorë të kartave të zbrazëta me madhësi 3×5, ku mund të shkruani mendimet, shënimet dhe pyetjet. Në planin afatgjatë, përdorimi i këtyre kartave mund të jetë shumë i dobishëm për mbledhjen dhe grupimin e informacionit kur ai mbërrin. Për shembull, shkrimi i karakteristikave të një produkti mund ta lehtësojë këtë më vonë sepse do të keni një grup të dhënash tashmë të përzgjedhura, të ndara dhe të klasifikuara sipas kategorive. Përfitimi tjetër i përdorimit të kartave është se ju mban mendjen aktive dhe qëndroni të fokusuar në idetë që do të prodhohen, pa u humbur.

Një metodë tjetër efektive është ajo e librit të shënimeve ose skedarit në kompjuter ku mund të sillni një indeks ose një tabelë përmbajtjesh. Kjo madje shërben për të shkruar një libër me ide.

Idetë vijnë papritur dhe kjo është arsyeja pse është kaq e rëndësishme t’i shkruani ato menjëherë, qoftë edhe në formën e shënimeve. Të mos e bësh do të thotë t’i humbasësh, përkundrazi ta bësh do të thotë të ndërtosh një rrugë kuptimi në mendje. Shkrimi ndihmon për të qëndruar i fokusuar në problemin që duhet zgjidhur, ose idenë që do të zhvillohet, dhe e mban kujtesën aktive. Do të thotë që mendja vazhdon të punojë edhe gjatë orëve të gjumit, gjë që ndihmon shumë në kalimin nga e pavetëdijshmja në të vetëdijshmen.

Një teknikë tjetër interesante për të stimuluar procesin krijues është ndërprerja e aktit mendor për të bërë diçka tjetër si të shkosh në kinema, teatër, të ecësh. Kjo mund të jetë e dobishme për stimulimin e imagjinatës dhe nxitjen e emocioneve, sepse kreativiteti kalon përmes emocioneve.

Në bazë të procesit krijues qëndron gjithmonë përvoja që jep njohuri. Sa më shumë përvoja të keni, aq më shumë njohuri praktike mund të shkruhen në kartat 3×5. Sa më shumë ta përmirësoni metodën, aq më shumë do të organizohet mendja dhe aq më i shpejtë do të jetë procesi krijues.

Çfarë mund të kujtojmë nga ky libër?

Procesi krijues është diçka që shkon me një metodë 5 hapash. T’i besosh prodhimin e një ideje vetëm frymëzimit është e gabuar. Frymëzimi është në fakt rezultat i një pune që fillon së pari me mbledhjen e informacionit specifik dhe të përgjithshëm, i cili më pas lihet të vendoset në mendje. Vetëm atëherë një ide mund të dalë nga pavetëdija dhe të paraqitet si një ide. Një ide që më pas duhet të vërtetohet dhe të shndërrohet në realitet.

Sapo keni mësuar idetë kryesore nga libri “Një teknikë për prodhimin e ideve”.

- Advertisement -spot_img

Më tepër

Të fundit