Paradokset në vendin ku u gatua dhe u zbatua Holokausti, nga ekstremi në ekstrem…
“Shumë gjermanë që nuk janë hebrenj na mësojnë se çfarë është antisemitizmi. Ata po i shfrytëzojnë hebrenjtë për përfitimet e tyre politike dhe personale”, tha Iris Hafetz nga shoqata “Zëri hebre për një paqe të drejtë në Lindjen e Mesme”, për Al Jazeera-n.
Hafetz është një nga gratë hebreje më të famshme në Gjermani që mbështet fuqishëm të drejtat e popullit palestinez, por ajo nuk është e vetmja. Hebrenjtë në Gjermani po luftojnë vazhdimisht një fushatë kundërshtimi ndaj politikave izraelite dhe gjermane në lidhje me Palestinën, duke përfshirë luftën në Gaza.
Kjo luftë u kushtoi atyre shumë kufizime, si rasti i ndalimit të vetë Hafetz nga policia e Berlinit, vetëm sepse mbante një tabelë ku shkruhej: “Të jesh hebre dhe izraelit… ndalo gjenocidin në Gaza”, i cili shkaktoi një stuhi në publik. Një koleg nga shoqata “Udi Ras” është pezulluar edhe nga pozita e tij si guidë në “Muzeu Hebre” në Berlin, sepse ka folur me vizitorë të shumtë të muzeut për aparteidin në Izrael.
Mbështetje selektive për hebrenjtë
Pak ditë më parë, Deborah Feldman, një shkrimtare e njohur hebreje në Gjermani, botoi një artikull në gazetën britanike The Guardian me titull “Gjermania është një vend i mirë për të qenë hebre”, i cili bëri mjaft bujë. “Përveç nëse, si unë, ai është një hebre që kritikon Izraelin“, duke shpjeguar se “si në Izrael, mbrojtjet për hebrenjtë zbatohen në mënyrë selektive vetëm për ata që janë besnikë ndaj qeverisë nacionaliste të krahut të djathtë të Izraelit.”
Por jo të gjithë hebrenjtë gjermanë ndajnë pikëpamjet e Hafetz-it. Këshilli Qendror i Hebrenjve – organi më i madh që përfaqëson hebrenjtë në vend – së fundi organizoi një mbledhje fondesh për ushtarët izraelitë pjesëmarrës në luftë (në Gaza) dhe deklaroi në një deklaratë se “të gjithë ata që mbështesin të drejtën e Izraelit për të ekzistuar duhet të tregojnë solidaritet me ushtarët trima në ushtrinë izraelite”, duke shtuar se “komuniteti hebre e shikon këtë luftë me shumë interes dhe solidaritet, sepse ka të bëjë me sigurinë e jetës së tyre, pra të shtetit hebre”.
Javët e fundit, qeveria gjermane është fokusuar shumë në incidentet që i ka përshkruar si “antisemitizëm” në Gjermani dhe ka riafirmuar angazhimin e saj të plotë për mbrojtjen e hebrenjve. Berlini gjithashtu e përshkruan sigurinë e Izraelit si një “interes suprem kombëtar” dhe Gjermania është një nga mbrojtësit më të mëdhenj të agresionit të Izraelit kundër Gaza-s, të cilin e sheh si një “të drejtë për vetëmbrojtje”. Kancelari gjerman Olaf Scholz beson se “angazhimi i Izraelit ndaj ligjit ndërkombëtar është i padiskutueshëm”.
Antisemitizmi
Gjermania ka një zyrë për të luftuar “anti-semitizmin” në secilin prej rajoneve të saj për shkak të përgjegjësisë së saj historike për krimet naziste kundër hebrenjve. Sipas të dhënave zyrtare, në komunitetin hebre në këtë vend janë të regjistruar 95 mijë hebrenj, por numri total i tyre arrin në 200 mijë. Majin e kaluar, qeveria federale rriti pagesat vjetore për Këshillin Qendror Hebre nga 13 milionë në 22 milionë euro.
Hafetz kthehet në historinë e marrëdhënieve izraelito-gjermane pas Luftës së Dytë Botërore dhe thotë se “marrëveshja midis David Ben-Gurion – kryeministri i parë i Izraelit – dhe Konrad Adenauer-it – kancelari i parë i Gjermanisë Perëndimore pas luftës – përcaktonte se Gjermania do të jepte kompensim monetar për viktimat hebrenj, por edhe për shtetin e Izraelit si “përfaqësues kolektiv i hebrenjve në atë kohë“, duke shtuar se “Izraeli mori para edhe pse disa nazistë ishin ende në pushtet (në Gjermani), si p.sh. si Hans Globke, i cili punoi së bashku me Adenauer-in”.
Ajo theksoi se “qasja zyrtare gjermane është e ngjashme me atë izraelite; të dyja kufizojnë punën e shtypit, opinionin e komunitetit dhe punën akademike përsa i përket kritikave të drejtuara ndaj politikave izraelite”, duke shtuar se Berlini “financon një pjesë të madhe të komuniteteve hebreje që mbështesin politikat e krahut të djathtë izraelit dhe gjerman”.
Nga ana e tij, Firat Kocak, deputet i partisë së majtë në parlamentin e Berlinit, thotë: “Nuk ka dyshim për specifikën e rolit historik të Gjermanisë, por është e frikshme që po keqpërdoret si justifikim për të sulmuar shumicën e manifestimeve të solidariteti me popullin palestinez dhe kundërshtimi i luftës”.
Kocak shpjegoi për Al Jazeera-n se një numër i madh politikanësh gjermanë “abuzonin me situatën aktuale për të nxitur urrejtje ndaj refugjatëve dhe emigrantëve, duke i akuzojnë ata për antisemitizëm”.
Kufizimet, asgjë e re
Në vitin 2019, Shoqata Eric Hafets mori Çmimin e Paqes të qytetit të Göttingen (qytet në Gjermaninë qendrore), në njohje të angazhimit të saj të madh për të kërkuar një zgjidhje të drejtë paqeje midis dy vendeve fqinje (Izraelit dhe Palestinës) dhe mbështetjes për krijimin të një shteti sovran palestinez, siç thuhet në faqen e internetit Peace Prizes.
Por ky çmim nuk kaloi pa reagime, ku kreu i Këshillit Qendror të Hebrenjve, Joseph Schuster, protestoi dhe i shkroi kryebashkiakut duke i thënë se kjo shoqatë mbështet aktivitetet e lëvizjes BDS, të cilën parlamenti gjerman e cilësoi si antisemite, duke theksuar se “punon për të izoluar shtetin dhe popullin e Izraelit duke e paraqitur atë si një shtet aparteid”.
Komisioni nuk e tërhoqi çmimin, por presioni çoi në mohimin e financimit të ceremonisë nga strukturat bashkiake dhe disa financierë. Megjithatë, kundërefekti i kësaj ishte i madh, sepse “juria filloi të mblidhte para për të financuar këtë ngjarje dhe në fund u mblodh më shumë sesa duhej, kështu që të gjitha paratë e mbetura iu dhuruan organizatave palestineze dhe izraelite që punojnë në terren”, tha Hafets në një deklaratë.
Më parë, banka gjermane mbylli llogarinë e shoqatës në vitin 2018, dhe arsyeja – sipas Heifetz – ishte mbështetja e shoqatës për lëvizjen BDS, me shpjegimin “se do të na hapin një llogari nëse ne tërheqim mbështetjen tonë për këtë lëvizje, të cilën sigurisht e refuzuam”.
Sipas Heifetz, puna shkon deri aty sa u mohon pjesëmarrjen në talk shoë në mediat gjermane, duke shtuar: “Shpesh ne nuk ftohemi kur ftohen të gjithë. Gjithashtu, të besuarit e zyrave antisemite, të cilët janë të krishterë, shmangin kontaktet me ne. Ne kemi trokitur shpesh në derën e drejtësisë në fushata kundër shpifjes. Ne fitojmë çështje gjyqësore, por kërkon shumë përpjekje.”
Në këmbim, Kocak theksoi ekzistencën e “kufizimeve të dukshme mbi të drejtat themelore që prekin palestinezët, të majtën dhe organizatat hebraike të opozitës”, duke shtuar: “Këto presione nuk filluan me sulmet nga Hamasi më 7 tetor. Presioni është prezent prej vitesh dhe ndër të tjera përfshin parandalimin e demonstratave me rastin e përkujtimit të Nakba-s palestineze. Në fakt, në vitin 2022 këto demonstrata u ndaluan në Berlin për një muaj të tërë, gjë që konsiderohet si një sulm i dhunshëm ndaj të drejtës së shprehjes dhe demonstrimit”.
Një kërcënim për një shoqëri demokratike
Në të njëjtin kontekst, Hafetz tha: “Autoritetet gjermane po rrezikojnë jetën tonë, pasi përhapin narrativën izraelite të antisemitizmit dhe ngatërrojnë sistematikisht hebrenjtë me Izraelin”, duke shtuar se “etiketimi kolektivisht çdo akt armiqësor apo ndjenjë ndaj Izraelit si antisemitizëm, vë në rrezik jetën e hebrenjve.”
Por “dëm nuk është vetëm për hebrenjtë” – sipas Hafetz – sepse Gjermania po përgatit një ligj që i pengon të dënuarit për antisemitizëm të marrin nënshtetësinë gjermane, të cilën Heifetz e sheh si “një mënyrë për të kontrolluar emigrantët dhe refugjatët dhe për t’i parandaluar ata nga shkuarja në demonstrata pro-palestineze, veçanërisht pasi shumë refugjatë sirianë morën nënshtetësinë gjermane kohët e fundit, duke konfirmuar ekzistencën e politikave raciste të krahut të djathtë të drejtuar kundër emigrantëve në Gjermani, veçanërisht arabëve dhe muslimanëve, të cilët përshkruhen nga disa si ‘barbarë dhe primitivë’”.
Gjermania miraton përkufizimin e Aleancës Ndërkombëtare të Përkujtimit të Holokaustit (IHRA) për antisemitizmin, i cili e përkufizon atë si “urrejtje ndaj hebrenjve” si përkufizimin e saj bazë, të cilit qeveria federale ka shtuar fjalinë e mëposhtme: “Shteti i Izraelit, i cili konsiderohet një grup hebre, gjithashtu, mund të jetë objektiv i sulmeve të tilla (anti-semitike).
Sa i përket faktit nëse ndonjëherë ka një “interpretim të gabuar politik” të antisemitizmit, Kocak përgjigjet: “Po, prandaj është jashtëzakonisht e rëndësishme të luftohet siç duhet kundër antisemitizmit, i cili kombinohet me kritikat legjitime të bombardimeve masive izraelite dhe okupimin shumë-dekadash të Rripit të Gaza-s dhe Bregut Perëndimor” që, sipas tij, dobëson forcën e antisemitizmit siç kuptohet dhe përhapet brenda së djathtës. /tesheshi.com/