2.3 C
Pristina
Tuesday, January 7, 2025

Karaktersistikat Bazë të Modaliteteve të Investimeve Islame

Më të lexuarat




Karaktersistikat Bazë të Modaliteteve të Investimeve Islame

Bankim

Në procesin e aplikimit të modaliteteve të investimeve islame, kanë dalë disa karakteristika bazë.

Modalitetet alternative të ndarjes së rrezikut të ofruara nga bankat islame në vend të interesit karakterizohen nga fleksibiliteti. Bankat, në kushtet e një tregu të lirë, mund të zgjedhin formulën ose formulat më të përshtatshme, të vendosin përqindjen e fitimit të përshtatshëm ose përqindjet e ndarjes së fitimit (në varësi të llojit të aktivitetit, vendndodhjes, klientelës, kufizimeve të çmimeve, etj.), të projektojnë kushte specifike për shpërndarje ose shlyerje që shkojnë me formulën, etj. Kështu, kostot reale socio-ekonomike të ofrimit të mallrave/shërbimeve për komunitetin pasqyrohen më mirë në financimin islam. Kjo ka implikime për ndarjen racionale të burimeve për të gjithë komunitetin. Sistemi bankar mund të bëhet një ndarës më i fuqishëm i burimeve sesa ai tradicional (edhe pse nëpërmjet normave koncesionale të interesit) nëse shteti e zgjedh këtë në ekonomitë e menaxhuara ose të udhëhequra nga qendra.

Më konkretisht, larmia e modaliteteve të përdorura i mundëson bankës islame të ofrojë shërbimet e tyre më efektive për shoqërinë në këto fusha:

  • Taksat dhe burimet tjera fiskale: Bankat “e dinë më mirë” përqindjen e fitimit të realizuar nga partnerët e tyre. Atyre mund tu kërkohet të ulin taksat në emër të autoritetit tatimor në burim. Kjo padyshim do të nxisë mbledhjen e taksave. Një efekt i ngjashëm mund të ndodhë kur bankat (në kapacitetin e tyre si bashkëfinancues) paguajnë detyrat doganore, akcizat, etj., direkt në shtet në emër të operacioneve ‘Musharaka’ – duke zvogëluar kështu mundësinë e evazionit fiskal.
  • Përshtatshmëria me regjimet fiskale dhe monetare të shtetit: Bankat islame mund të tregtojnë vetëm me asete (mallra dhe shërbime). Nëse këto janë të rregulluara (p.sh., racione të licencave të importit), atëherë bankat islame mund të zgjerojnë financimin vetëm në vëllimin e disponueshëm. Likuiditeti i tepërt nuk mund të shkojë për të financuar aktivitete spekulative pasi bankat nuk kanë për të fituar nga financimi i këtyre aktiviteteve nëpërmjet marrëveshjeve të overdraftit (tejkalimit të limit të llogarisë). Bankat islame nuk mund të ofrojnë overdraft normal. Po ashtu, nëse imponohen kontrolle mbi çmimet, bankat islame mund të ndihmojnë në zbatimin e respektimit – qoftë gjatë blerjes së lëndëve të para ose shitjes së produkteve. Kjo mund të funksionojë më efektive nëse i gjithë sistemi është islam, pasi shkelësit e sistemit do të penalizohen duke mos u dhënë ndonjë financim. Pajtueshmëria do të ishte më e madhe. Një politikë e të ardhurave dhe çmimeve bëhet më e realizueshme për tu konsideruar nëse makineria shtetërore mund të ketë një mjet kaq të efektshëm për të kontrolluar një komunitet biznesi të pakontrollueshëm.
  • Zhvillimi: Për shkak të gatishmërisë së tyre për të ndarë rreziqet, theksit të tyre në shpërblimin e punës në vetvete dhe disponueshmërisë së modaliteteve që nuk kërkojnë pagesë paraprake nga partnerët e mundshëm, përveç një politike relativisht më të lehtë kolaterale, bankat islame janë në një pozitë institucionale më të mirë sesa bankat tradicionale në ndihmën e zhvillimit të komuniteteve të tyre. Kjo është veçanërisht e vërtetë për sektorët e vegjël industrialë dhe bujqësorë që janë në themel të shkëputur nga financimi normal komercial.
  • Mobilizimi i burimeve: Aktivitetet tregtare dhe modalitetet e bankave islame u mundësojnë atyre përqindje fitimi më të larta, veçanërisht nëse ato ishin efikase në rrotullimin e aktiviteteve të tyre me një normë më të lartë. Kjo u mundëson atyre të ofrojnë fitime më të larta për mbajtësit e llogarive të investimeve (depozituesit) dhe, për këtë arsye, të tërheqin më shumë kursime publike në llogaritë e investimeve. Kjo është dëshmuar në rastin e Sudanit dhe Pakistanit.
  • Inflacioni: Investimet bankare islamike jepen për financimin e operacioneve specifike në terma të llojeve të aktiviteteve, kohëzgjatjes dhe vlerës. Kështu, ekziston një kompromis direkt midis parave që dalin nga banka dhe mallrave dhe shërbimeve që vijnë në dorë të bankës (nëpërmjet pjesëmarrjes dhe/ose kontratave të shitjes). Si e tillë, financimi islamik nuk mund të shkojë në aktivitete grumbulluese apo monopoliste ose kërcënuese të tregut. Këto aktivitete janë ‘Haram’ ose të ndaluara.

Prandaj, modalitetet e investimeve islame punojnë për të zvogëluar inflacionin në një mënyrë shumë direkte.



- Advertisement -spot_img

Më tepër

Të fundit