Vendimi i qeverisë së Mbretërisë së Bashkuar për të nxjerrë një “ligj” që përputhet me ligjin e Sheriatit Islam – ngre një pyetje interesante: Çka nëse Britania e Madhe dhe shtete të tjera jo -muslimane të kalojnë plotësisht në parimet islame në sektorin e financës?
Unë mendoj se bota mund të jetë një vend më i mirë.
Mbretëria e Bashkuar ka planifikuar çështjen e $ 323.000.000 dollarëve që është kryesisht një lëvizje politike, me qëllim të bën Londrën si një qendër të madhe Islamike Bankare.
Në një artikull për Financial Times, Ministri i Financave të Mbretërisë së Bashkuar, George Osborne, i shkroi Qeverisë Britanike me dëshirën për t’u bërë “sovrani i parë për të nxjerrë një marrëveshje, kontratë islamike jashtë Botës Islame.
“Kjo nuk do të thëtë se është qeveria e parë perëndimore që bënë kështu: Në vitin 2004, shteti federal gjerman i Saksonisë -Anhalt lëshoi një sukuk prej 123.000.000 dollarësh për tërheqjen e investitorëve nga Arabia Saudite, Malajzia dhe Bahrejni, si dhe nga SHBA-ja, Britania e Madhe, Gjermani, Japonia dhe Hong Kongu.
Për të parën herë kontrata, marrëveshja ” Lidhja Islame ” u lëshua, ka mundësi, ndoshta, në vitin 1775 nga Perandoria Osmane, e cila ishte kundër huazimeve, detyrimeve, doganore për duhanin. Në vitin 2004 Lidhja Sakson ishte një kontratë e njohur si ixharah, me të cilën investitorët blenë aksione për një automjet me qëllim të veçantë që të mbledhin qiranë. Në vend të pagesave të interesit, të cilat janë të ndaluara sipas ligjit islamik, mbajtësit e sukukit marrin një pjesë të qirasë. Në fund të afatit të kontratës, aseti është shitur për të shlyer investimet origjinale.
Me fjalë të tjera, sukuk-i është i lidhur gjithmonë me një aktiv bazë për të siguruar një rrjedhë të caktuar të të ardhurave -, pra është një tipar që i bën veçanërisht ata të favorshëm për stabilitetin financiar. Nëse vende si Greqia, Spanja dhe Italia po t’i mbanin parimet islame të financave, ata nuk do të kishin qenë në gjendje për t’i bartur barrat e mëdha të pasigurta të borxhit. Ata vetëm do të kishin qenë në gjendje për të marrë hua kundër rrjedhave të të ardhurave, të tilla si taksat dhe detyrimet doganore, që ata mund të presin me arsye për t’i mbledhur.
Kufizimet e tilla, jo domosdoshmërish, do të ketë një efekt negativ në rritjen ekonomike. Ka shumë lloje të sukuk-it , të tilla si musharakah dhe mudarabah, të cilat lejojnë mbajtësit për të ndarë fitimet dhe humbjet, qoftë edhe nëse ata janë investitorë të kapitalit.
Dallimi kryesor është se qeveritë do të jetë në gjendje të mbajë onto asete strategjike, pa marrë parasysh çfarë. Në këtë kuptim, marrëveshjet janë të ngjashme me prodhimin Perendimor, shpërndarjen me marrëveshje.
Në botën financiare islame, paraja nuk është një mall i tregtueshëm, dhe kjo nuk ka asnjë vlerë kohore. Ajo është thjesht një mjet shkëmbimi. Sa kohë kalon, ndryshon edhe niveli i rrezikut,: një investitor sa më shumë pret të paguhet, më e madhe është mundësia e një ngjarjeje të kundërt. Mallrat të cilat nuk ekzistojnë në kohën e shitjes nuk mund të shiten. Këto parime dekurajuar spekullimin dhe krijimin e derivateve pa një aktiv shpërndarës themelor. Paraja është e lidhur gjithmonë me ekonominë reale. Në qoftë se marrëdhënia mbikëqyret, çmimet e energjisë , gjithmonë, mund të jenë shumë më pak të paqëndrueshme.
Një obligacion islam peng, për shembull, do të përbëhet nga Sheriati – përputhje hipotekash, në të cilat huamarrësi bën një pagesë të madhe poshtë dhe paguan qiranë për huadhënës, i cili zotëron pronë derisa termi shkon jashtë. Obligacionet e huas, pagesave, së bashku me derivate të lidhura kanë bërë aq shumë dëme gjatë krizës financiare në vitin 2008, sa nuk do të jetë e mundur.
Llogaritë Financiare Islame për vetëm rreth një (1) përqind të aseteve globale, por siç e vuri në dukje Osborne, kjo është rritje prej 50 për qind më shpejt se bankat tradicionale.
Sipas Ernst & Young, vlera e Sheriatit, asetet në të gjithë botën qëndrojnë në vlerën 1800000000000 $ , deri nga $ 1300000000000 në vitin 2011. Investuesit jomuslimanë kanë një interes të mirë , të shëndetshëm, me këto instrumente për shkak të sigurisë që ato ofrojnë. Në Malajzi, 80 përqind e aseteve, në përputhje me Sheriatin, mbahen nga jomyslimanët, sipas një raporti nga Infosys.
Bankierët islam mund të kenë diçka që bota e dëshiron, pas krizës së fundit: Financa që njerëzit mund ta kuptojnë.
Burimi: Bloomberg
Leonid Bershidsky