Është e pranuar botërisht se të rinjtë janë idealistë.
Ata kujdesen për njerëzit e tjerë, ata kujdesen jo vetëm për të ardhmen e tyre, por edhe për të ardhmen e shoqërisë së tyre.
…
Të rinjtë në thelb janë në kërkim të gjërave që i bëjnë ata emocionalisht, psikologjikisht dhe mendërisht të përgatitur për të hyrë në fusha që janë të dobishme për shoqërinë në tërësi.
Cili është ndryshimi midis meje si plak dhe një të riu?
Një i ri ka një jetë përpara dhe ata duan të shohin që pjesa tjetër e shoqërisë ku jetojnë të përparojë dhe të rritet.
Shihni se shumica e njerëzve tani janë në lëvizje kundër pabarazisë, kundër varfërisë, kundër pasurive masive masive të shumë pak njerëzve në shoqëri dhe varfërisë së madhe… Të gjithë janë të shqetësuar për këto gjëra.
Pra, mënyra për të rekrutuar të rinj në financat islame nuk është të thuash që eja këtu dhe unë do t’ju jap një rrogë të mirë, do të përfundoni me një punë që ju paguan 10,000 deri në 20,000 dollarë më shumë.
Por thuaj, nëse vërtet kujdesesh për shoqërinë, për të ardhmen e njerëzimit. Nëse ju intereson varfëria. Në lidhje me përkeqësimin e mjedisit. Dhe për mënyrën se si janë njerëzit tani, kryesisht të moshuarit, po detyrohen të jetojnë me të ardhura të pakta sepse nuk po marrin asnjë kthim nga pensionet e tyre…
Nëse ju interesojnë këto gjëra, atëherë duhet të shkoni në një fushë që thotë se rreziqet e shoqërisë duhet të ndahen. Ato nuk mund të kalohen thjesht nga disa njerëz në një numër të madh të popullsisë. Pra, ne përfundojmë me një bandë të tërë njerëzish që janë popullsi.
Dhe pastaj ju keni një numër të paktë njerëzve që janë shumë të pasur.
Dhe financat aktuale konvencionale nuk kanë një përgjigje.
Shikoni se çfarë po ndodh tani në botë, shembull banka qendrore në Japoni, ka një interes negativ prej 1.4%.
Pra, në thelb, kjo normë interesi, e cila zakonisht është një kosto kryesore e prodhimit për firmat, tani jo vetëm që është pjesë jo pozitive, por edhe negative.
Me fjalë të tjera, nëse bankat do të marrin hua nga 100 dollarët e centralizuar tani, në fund të vitit, ato duhet të paguajnë 98.6 dollarë.
Banka qendrore i paguan ata që të vijnë dhe të marrin hua prej tyre. Kjo është një situatë ku kostoja e prodhimit do të ulej.
Nga ana tjetër, çmimet e naftës, të cilat janë edhe pjesë e kostos së madhe të energjisë së firmave, po zbresin edhe në tridhjetë apo njëzet e shtatë dollarë, që është ekuivalent me çmimin e viteve 1950.
Pra, çmimi ka rënë nga 140 dollarë në 27 dollarë. Por megjithatë papunësia po rritet, firmat po ikin, po falimentojnë.
Borxhi Global
Arsyeja e vetme që po ndodh paradoks është sepse sistemi tani ka grumbulluar një sasi të madhe borxhi kudo.
Borxhi global tani është 60 trilion dollarë më shumë se sa ishte në kohën e krizës 2007-2008.
Dhe e gjithë kriza që ne e kemi ditur nëse është për shembull kriza 1997-1998 në këtë fushë mbi krizën e viteve 2007-2008, nëse e quani atë krizë bankare apo krizë të kursit të këmbimit apo krizë të llogarisë kapitale… Të gjitha tani janë gjetur. të ketë qenë kriza e borxhit në fund.
Pra, borxhi me norma interesi është një plagë për sistemin financiar. Dhe të kesh një normë interesi negative nuk do të ndihmojë.
Sepse ajo që po ndodh është se bankat qendrore po u ofrojnë bankave që të vijnë dhe të marrin hua prej saj me një normë negative. (Për shembull në Japoni ose në SHBA, është shumë afër zeros).
Por përsëri ata duan që ata t’i marrin këto para dhe t’ua japin hua konsumatorëve në mënyrë që ata të blejnë më shumë. Për investitorët në mënyrë që ata të mund të investojnë.
Por sistemi bankar nuk po e bën këtë, sepse objektivi i tyre është fundi.
Objektivi i bankës qendrore është të ndihmojë rritjen e punësimit dhe rritjen e të ardhurave, uljen e varfërisë. Por sistemi bankar shikon përreth dhe thotë:
“Epo, qeveria që merr hua le të themi 3 deri në 4 për qind, kështu që ju shkoni dhe blini bono në vend që të huazoni paratë bono qeveritare. Pra, ju merrni hua nga banka qendrore dhe ia jepni qeverisë.
Pra, ky po bëhet një sistem shumë absurd. Dhe ka një sasi të madhe pasigurie për këtë regjim financimi.
Pra, herët a vonë, duhet të arrihet që krijimi i borxhit vjen nga ky mekanizëm i transferimit të rrezikut. Pra, duhet të zbresë në ndarjen e rrezikut.
Pra, nëse i tregoni një personi të gjitha këto probleme që shihni në fund është çështja e krijimit të borxhit dhe kalimit të rrezikut nga një individ i pasur tek një individ i varfër ose taksapaguesit.
Gjëja më e mirë për të bërë është të ndani rrezikun. Të gjithë të kenë ‘lëkurë në lojë’. Prandaj ata do të hezitonin të angazhoheshin në procese, të përfshiheshin në biznese, në gjëra që në fakt i bëjnë ata të humbin para në vend që të fitojnë para.
Kur nuk duhet të shqetësohesh se kush e bart rrezikun kur mund t’ia kalosh rrezikun e operacionit tënd dikujt tjetër, nuk të intereson, nuk ke ‘lëkurë në lojë’.
Ju përfundoni në fakt, si deklarata shumë e famshme në SHBA që thotë:
‘Nëse vidh një bukë, përfundon në burg për disa vite, por mund të vjedhësh miliarda dollarë në sistemin financiar dhe nuk shikon një ditë burg’ në thelb sepse je mjaftueshëm i pasur për të kaluar. mbi rrezikun e operacioneve tuaja ndaj tatimpaguesit.
Prof. Dr. Abbas Mirakhor (Kryetar i INCEIF i Financave Islame në Malajzi) 2017
Përktheu: EKONOMIA’ISLAME