Gazetari i Euronews Jack Parrot ishte këtu para ca ditësh ku është njohur nga afër me dinamikën e protestës dhe ka intervistuar disa nga artistët që mbrojnë Teatrin, regjisorin Kastriot Çipi dhe aktoren Taulanda Jupi.
Në kronikën transmetuar nga Euronews, theksohet se një nga tematikat më të rëndësishme të aktualitetit shqiptar, e ka tejkaluar “konfliktin” lokal për një ndërtesë dhe është shndërruar në një kauzë për demokracinë në vend duke e etiketuar si mosmarrëveshje të politizuar.
“Nuk ka patur konsultime publike, askush nuk dëshiron të dijë për atë që ndjejnë artistët dhe qytetarët. Dhe kështu kjo është bërë një luftë për të mbrojtur dhe ruajtur demokracinë në këtë vend dhe për t’i thënë STOP aleancës së bizneseve dhe politikanëve të korruptuar“, thotë regjisori Kastriot Çipi.
“Ne po i përgjigjemi dhunës së tyre me artin tonë dhe ky është mesazhi më i rëndësishëm që teatri mund t’i japë politikës”, shton aktorja Taulanda Jupi.
Artikulli i plotë
Fati i Teatrit Kombëtar të Shqipërisë mbetet në këmbë ndërsa protestuesit vazhdojnë rujatjen e tij. Ata janë duke luftuar një betejë me qeverinë që përpiqet të rrëzojë ndërtesën e vitit 1939 për të ndërtuar një të re, së bashku me blloqet e kullave të banimit për t’u zotëruar nga investitorët privatë.
Mosmarrëveshja për projektin e rindërtimit është shumë e politizuar. Përfaqësuesi i Aleancës për Mbrojtjen e Teatrit, Kastriot Çipa është shumë i pakënaqur me procesin: “Nuk ka pasur konsultime publike, askush nuk dëshiron të dijë për atë që ndjejnë artistët dhe qytetarët. Dhe kështu kjo është bërë një luftë për të mbrojtur dhe ruajtur demokracinë në këtë vend dhe për t’i thënë ndal aleancës së bizneseve dhe politikanëve të korruptuar “.
Protestuesit filluan ruajtjen e teatrit muajin e kaluar dhe autoritetet më pas erdhën për të filluar heqjen e materialeve të brendshme, duke shkaktuar edhe përleshje të vogla.
Aktorët vullnetarë kanë qenë duke hedhur rreth tre shfaqje në javë këtu për të mbledhur fonde për fushatën. Protestuesit thonë se nuk ka të bëjë vetëm me mbrojtjen e ndërtesës fizike, por edhe për mbrojtjen e historisë së saj. Ky ishte vendi i parë që u zhvilluan gjyqet komuniste, pasi Shqipëria u çlirua nga regjimi nazist në 1945.
Protestuesit gjithashtu thonë se toka publike shtesë që do t’i jepet ndërmarrjes private të ndërtimit për të ndërtuar kulla banimi është duke shkelur të drejtat e qytetarëve të Tiranës.
Taulanda Jupi, pedagoge në Universitetin e Tiranës është e bindur se po bëjnë gjënë e duhur: “Ne po i përgjigjemi dhunës së tyre me artin tonë dhe kjo është porosia më e rëndësishme që teatri mund t’i japë politikës.”
Autoritetet thonë se teatri është shumë i nxehtë në verë dhe shumë i ftohtë në dimër – dhe shumë nga komuniteti artistik në Shqipëri që marrin fonde nga qeveria janë prapa nevojës për një teatër të ri. Kryeministri shqiptar Edi Rama i tha Euroneës se protesta është thjesht histeri dhe se i gjithë procesi është bërë si duhet përmes marrëveshjeve me BE. Takat janë hapur në të dy palët, por përfundimisht perdja do të bjerë dhe fati i Teatrit Kombëtar të Shqipërisë do të vendoset.