6.2 C
Pristina
Sunday, November 17, 2024

Maska e Superioritetit dhe Inferioritetit –

Më të lexuarat

 

Maska e superioritetit dhe inferioritetit që e ashtuquajtura inteligjencia perëndimore imperialiste, me një epistemologji të gabuar, e ka përdorur për të nënshtruar racën njerëzore është sfiduar dhe zbuluar vazhdimisht, megjithëse ekspozimi ende nuk ka bërë një ndikim përfundimtar në nivel global.

Megjithatë, sot vrasja pa dallim e mijëra palestinezëve nga pushteti modern i pushtimit të Izraelit, i mbështetur nga disa shtete perëndimore që lindën kolonializmin, përgënjeshtron pretendimin e tyre për një superioritet të rremë – tezën e tyre të ashtuquajtur transformuese të njerëzimit, të drejtave të njeriut, drejtësisë, demokracisë, universalitetit, etj.

Dështimi i të gjitha këtyre ideve në përshtatjen perëndimore për një botë ideale ishte i pashmangshëm pasi ato ishin krijuar në thelb nga politikat e dikurshme të kolonializmit. Prandaj, këto elemente humaniste konsiderohen vetëm për të mbështetur misionin e tyre të neo-imperializmit dhe kur ky objektiv nuk arrihet, të gjitha kolapsohen me të gjitha ekspozimet si në çështjen e Palestinës. Në mënyrë të ngjashme, “shkaku rrënjësor i bashkëpunimit perëndimor në shtypjen palestineze qëndron në kolonializëm dhe imperializëm.” [1]

Është e domosdoshme të fshihet kjo vijë e superioritetit dhe inferioritetit mbi njerëzimin. Nën maskën e superioritetit të vetë-pohuar (në termat e sotëm të modernitetit dhe zhvillimit), kjo epistemologji rikonstituon neo-imperializmin, i padukshëm sot, ashtu siç krijoi kolonializmin e hapur në histori. Vetëm forma dhe fjala ndryshojnë, ndërsa veprimet mbeten të njëjta – për shembull, ‘reformat’ morën emrin e ‘zhvillimit’ dhe ‘barbarizmi’ ose ‘savagery’ u bë terrorizëm, gjë që u dha atyre legjitimitetin e tyre.

Formimi i një hegemonie politike, kulturore, ekonomike dhe administrative pa një themel ushtarak fizik zëvendësoi përvetësimin e hapur të territoreve të huaja në kolonializmin historik dhe krijimin e vendbanimeve atje. (Sigurisht, kjo praktikë vazhdon ende në shumë vende sot.)

Kjo teori e varësisë dhe neokolonializmi i Perëndimit është diskutuar gjerësisht nga shumë studime postkoloniale. Historiani Guane Walter Rodney në librin e tij të vitit 1972 “Si Europa nënzhvilloi Afrikën” ka skicuar një pamje realiste të këtij fenomeni të shfrytëzimit.

**Origjina e Teorisë së Superioritetit dhe Inferioritetit**

Konceptimi i kësaj doktrine monstruoze në teorinë perëndimore filloi të vlojë pas shekujve XV-XVI në Evropë si rezultat i një shpërthimi të pakontrolluar të devijimit intelektual. Shoqëria evropiane para shekullit të XV, të cilën historianët e quajnë Mesjetë të Errët, karakterizohet si një kohë e ‘barbarizmit, injorancës dhe supersticionit’.

Persekutimi fetar, autoritarizmi mbretëror, shfrytëzimi i fshatarëve dhe punëtorëve, dehumanizimi i grave dhe absurditete të tjera ishin të zakonshme. Të zhgënjyer me këto mospërputhje të vendosura, dijetarët e kohës filluan të ofronin teoritë e tyre kundërshtuese ose antitezat si zgjidhje. Shoqëria arriti dy ekstreme. [3]

Përfundimisht, ndërsa zhvillimi i madh industrial, përparimet e paprecedenta shkencore dhe ndryshimet dramatike në stilin e jetës ndodhën, ata filluan të replikojnë këtë proces në pjesë të tjera të botës.

Mendimtarët e kolltukut vazhduan të pohonin se kjo ishte një proces i ndryshimit shoqëror. Ata kanë kaluar tani nga fëmijëria dhe kanë arritur civilizimin ideal. Situata mund të jetë e ngjashme në pjesë të tjera të botës. Çdo normë shoqërore dhe mjedisore duhet të kapërcehet për të arritur përparimin perëndimor. Ata pretenduan se Perëndimi është superior në terma të kulturës, fesë, etnisë, arteve, letërsisë dhe të gjitha aspekteve të tjera të civilizimit.

Në të kundërt, të gjithë të tjerët janë etiketuar si inferiorë dhe të pacivilizuar. Jo vetëm kaq, por me forcë ata filluan të aplikojnë rregullat e tyre të zhvillimit në botët e tjera. Dhe kolonializmi filloi nën pretekstin e kësaj reforme. [4]

Në fakt, kjo teori e superioritetit e ka origjinën me zhvillimin intelektual perëndimor. Charles Darwin së pari u përpoq të provonte përmes Teorisë së Evolucionit se, ashtu si speciet e tjera biologjike, njerëzit evoluuan nga disa paraardhës primitivë përmes procesit të përzgjedhjes natyrore.

Megjithatë, Darvinizmi u ngatërrua më vonë me zhvillime të tjera jashtë biologjisë nga shkencëtarët e interesuar. Disa ekspertë janë gjithashtu të mendimit se kjo teori e rrezikshme kishte një ndikim të qartë në Nazizmin e Hitlerit, i cili e pa racën nordike si superiore ndaj racave të tjera dhe rezultoi në vrasjen e mijëra hebrenjve. [5]

Megjithatë, i ndikuar nga ky Darvinizëm, Herbert Spencer aplikoi teorinë e evolucionit në kozmos, filozofi dhe shkenca të tjera shoqërore. Pastaj antropologu anglez Edward Burnett Tylor në librin e tij “Kultura Primitive” forcoi më tej konceptin e evolucionizmit kulturor. A është kjo evolucioni i ngjashëm i mentalitetit perëndimor? Sipas tij, të gjitha kulturat kanë evoluar përmes tre fazave të njëpasnjëshme të zhvillimit: barbarizmit, egërsisë dhe civilizimit, siç sugjeroi filozofi politik francez Montesquieu.

Perëndimi tani është në fazën e civilizimit dhe pjesa tjetër janë ose dy të tjerat – kjo është diskursi i tyre!

**Mbi Palestinën**

Megjithatë, interesat e tyre koloniale u përballën me një rezistencë të fortë nga shumë pjesë të botës, veçanërisht rajonet myslimane në Afrikë, vendet arabe, Azinë Jugore dhe Juglindore pasi Islami qëndroi si një rezistencë anti-koloniale. Ky shpirt rezistent i Islamit u bë objektivi kryesor i intelektualëve perëndimorë.

Për më tepër, teori ndarëse si “Përplasja e Qytetërimeve” që u argumentua nga shkencëtari politik amerikan Samuel P. Huntington filluan të shfaqen. Një lidhje mund të gjendet e rrënjosur në këto teori që pothuajse të gjitha fuqitë perëndimore sot mbështesin mizoritë izraelite kundër myslimanëve arabë palestinezë pavarësisht nga katastrofa humanitare traumatike. Këtu ekspozohet hipokrizia koloniale ose dyfytyrësia nën maskën e njerëzimit.

Megjithatë, për fat të keq, intelektualët e botës nuk e kuptojnë se sot mbi 30,000 palestinezë, përfshirë gra, të moshuar dhe fëmijë po vriten në dritën e ditës nga sulmet izraelite (vetëm në katër muajt e fundit). Një vlerësim i CNN i fundit të janarit thotë – konflikti ka vrarë një në 100 njerëz në Gaza. [9] Sipas Al-Jazeera, numri i fundit i viktimave është 35,287 palestinezë dhe rreth 1,139 njerëz të vrarë në Izrael që nga 7 tetori. [7]

Në Palestinë, një zonë e vogël prej 365 kilometrash katrorë, Rripin e Gazës, është shkatërruar nga sulmet raketore iz

raelite, duke e bërë të pabanueshëm. Popullsia e pastrehë po largohet nga një vend në tjetrin nën hijen e raketave, por edhe atje nuk kursehen. [8] Ushtria izraelite po hedh raketa deri në Rafah, qytetin e fundit në kufirin egjiptian. Atdheu i popullit palestinez është ngushtuar për ta. Kufiri egjiptian përballë, Deti Mesdhe në të majtë, raketat izraelite prapa dhe shtëpitë në rrënoja – i gjithë qyteti, spitalet, shkollat, asgjë nuk mbeti.

Duke mos gjetur mbrojtje në Evropë, e ashtuquajtura tokë e civilizimit njerëzor, miliona hebrenj kërkuan strehim në Palestinë. Ata u mirëpritën. Por, të frymëzuar nga Sionizmi, ata u bënë shteti i Izraelit në vitin 1948. Vendbanimi, pavarësisht nga ligjet ndërkombëtare, kërcënon ekzistencën e palestinezëve në atdheun e tyre. Nuk ka nevojë të thuhet, fuqitë e ashtuquajtura paqësore si Britania dhe të tjera perëndimore vepruan si nxitës të këtij konflikti midis hebrenjve dhe myslimanëve arabë palestinezë.

Më pas lëvizja mori vrull me kërkesën për një shtet të plotë palestinez për popullin e tij. Nakba 1948-49, Kriza e Suezit (1956), Lufta Gjashtëditore (1967), Lufta Arabo-Izraelite e vitit 1973, Lufta e Libanit (1982), Intifada e Parë (1987-1993), Intifada e Dytë (2000-2005), Lufta e Gazës etj. janë disa momente të shquara të luftës për liri të vetëqeverisjes. Miliona palestinezë janë zhvendosur dhe janë bërë të pastrehë ndërkohë, ndërsa shumë prej tyre kanë lënë flamurin e luftës për liri në duart e fëmijëve të tyre përgjithmonë.

Bota, e nënshtruar ndaj intelektualizmit perëndimor, po vështron në heshtje. Sigurisht, shumë janë çliruar nga kjo nënshtrim e paragjykimeve dhe kanë protestuar për hir të së vërtetës dhe drejtësisë. Për më tepër, nëse kjo realitet ende mbetet hipokrit, historia e ardhshme do të kujtojë padyshim këtë.

**REFERENCAT**
[1] Mannathukkaren, Nissim. 2023. “Hipokrizia e demokracisë perëndimore.” The Hindu, 11 dhjetor 2023.
[2] Rodney, Walter. 1972. “Si Europa nënzhvilloi Afrikën.” N.p.: Howard University Press.
[3] Davies, Norman. 1996. “Europa: Një histori.” N.p.: Oxford University Press.
[4] Goldsmith, Edward. 2002. “Zhvillimi si kolonializëm.” World Affairs 6 (2).
[5] Weikart, Richard. 2013. “Roli i Darvinizmit në Mendimin Racor të Nazistëve.” German Studies Review 36 (3): 537–56.
[6] Long, Heather, dhe Kelly Chakov. n.d. “Evolucionizmi shoqëror.” The University of Alabama. Aksesuar më 5 mars 2024.
[7] Hopkins, Benjamin D. 2014. “Islami dhe Rezistenca në Perandorinë Britanike.” N.p.: The Past & Present Book Series (Oxford Academic).
[8] Kottasová, Ivana, Kareem Khadder, dhe Richard A. Greene. 2024. “Gaza: Një në 100 njerëz është vrarë që nga 7 tetori.” CNN, 8 janar 2024.
[9] Al Jazeera. 2023. “Lufta Izrael-Gaza në harta dhe grafikë: Tracker live.” 9 tetor 2023.

- Advertisement -spot_img

Më tepër

Të fundit