- Larja e të vdekurit musliman, qefinosja dhe varrosja është farz kifaje (obligim që nëse e vepron një pjesë, bie përgjegjësia nga pjesa tjetër e muslimanëve.), prandaj ai që i merr përsipër këto gjëra, duhet t`i bëjë me nijet të pastër në mënyrë që të marrë shpërblim nga Allahu i Madhëruar.
- Ndërsa për kafirin (jo muslimanin) nuk lejohet larja, qefinosja dhe as varrosja me muslimanët. Personi i cili ka marrë përsipër larjen e xhenazes e ka detyrë t`i zbatojë rregullat e larjes, qefinosjes, etj.
- Ai person të cilit i është besuar larja, e ka detyrë t`i mbajë të fshehta ato të meta që mund t`i shikojë tek kufoma.
- Ai që lan të vdekurin nuk duhet të lejojë askënd të prezantojë gjatë larjes bashkë me të, me përjashtim të ndonjërit që mund ta ndihmojë për të rrotulluar të vdekurin apo për t`i hedhur ujë.(ose për të mësuar ata që do të lajnë të vdekur)
- I autorizuari për larjen duhet të tregohet i butë dhe i respektueshëm dhe jo i ashpër e as i vrazhdë me trupin e të vdekurit kur t`i zhveshë rrobat e kur ta lajë atë.
- Nuk lejohet të lajë burri gruan dhe anasjelltas, bën përjashtim në rastet kur janë bashkëshortë, apo kur janë fëmijë nën moshën shtatë vjeçare (qoftë djalë apo vajzë).
- Është e pëlqyeshme për atë që ka larë të vdekurin, të lahet edhe vetë sikur lahet nga xhunubllëku (papastërtia e madhe) e nëse nuk lahet nuk merr gjynah.
Është uaxhib (detyrë) që të vdekurit t`i lahet i tërë trupi me ujë deri sa të pastrohet, por më mirë është të veprohet si më poshtë :
1. Të vendoset kufoma mbi diçka në të cilën do të lahet dhe të jetë pjesa e këmbëve më e ulët nga pjesa e krahëve.
2. T`i vendoset një copë nga kërthiza deri tek gjunjët, me qëllim që të mos i duket aureti (pjesa e turpshme) gjatë largimit të papastërtive.
3. T`i hiqen rrobat të vdekurit me butësi.
4. Ai që lan të vdekurin duhet të lidhë një copë leckë (apo dorashka) në dorën e tij me të cilën do të pastrojë auretin e kufomës, pastaj e heq copën pas pastrimit të auretit.
5. Të laget lecka me ujë e t`i lahen dhëmbët të vdekurit, si dhe t`i pastrohen vrimat e hundës.
6. Lahet fytyra e të vdekurit, dy duart deri në bërryla, koka, si dhe këmbët deri në zogth, duke filluar nga e djathta.
7. Nuk i futet ujë në gojë e as në hundë, sepse mjafton pastrimi i tyre me leckë.
8. I lahet i tërë trupi tre, pesë, shtatë apo edhe më shumë herë, sipas nevojës që mund të ketë trupi, derisa të pastrohet mirë, duke filluar nga e djathta.
9. Më e mira është që uji të përzihet me sidër ( lloj bime aromatike që shkumon) në mungesë të saj përdorim sapun ose shampo, sepse kjo e lan më mirë. E shkumojmë në fillim kokën, mjekrën e më pas pjesët e tjera të trupit.
10. Më e mira është që në larjen e fundit uji të përzihet me erë të mirë (parfum).
11. Nëse i vdekuri ka flokë, i rregullohen i krihen që të mos i rrinë të shpupuritura e nuk duhet t`i shkurtohen.
12. Nëse i vdekuri është grua i zgjidhen gërshetat nëse ka, e pasi t`i lahen flokët mirë, i bëhen gërsheta dhe i vendosen mbas shpine.
13. Nëse disa pjesë të trupit të të vdekurit, janë të veçuara, atëherë lahen dhe i bashkëngjiten.
14. Nëse i vdekuri është i djegur nga zjarri dhe nuk është e mundur larja e tij, atëherë i jepet tejemum (pastrim simbolik), sipas mendimit të shumicës së dijetarëve. Personi që e pastron të vdekurin i fërkon duart në tokë dhe me to pastaj i fërkon fytyrën dhe shuplakat e duarve të të vdekurit.
Uaxhib në qefinosjen e të vdekurit është mbulimi i tërë trupit më mbulesë (copë), por më mirë është të veprohet si më poshtë :
1. Të qefinoset në tre copa të cilat të vendosen njëra mbi tjetrën. Vendoset i vdekuri në të (në qefin) dhe më pas mbështillet copa e sipërme, fillimisht nga krahu i djathtë dhe i vendoset të vdekurit mbi gjoks, pastaj mbështillet nga krahu i majtë. Po në këtë mënyrë veprohet edhe me dy copat e tjera. Pastaj mbështillen të tri copat së bashku të dala mbi kokë dhe nën këmbë e më pas lidhen. Është mirë që copat e qefinit të lyhen me erë të mirë.
2. Të lyhet i vdekuri me erë të mirë në fytyrë dhe në vendet e sexhdes.
3. Nëse i vdekuri është grua atëherë ajo qefinoset me pesë copa:
· Izari, i cili mbulon pjesën nga kërthiza deri tek gjunjët.
· Këmisha, e cila është një copë me gjatësinë e trupit, paloset në dysh dhe i bëhet një prerje në mes të copës në mënyrë që në të të hyjë koka, e njëra pjesë e copës i hidhet sipër e tjetra i lëshohet pas shpine.
· Khimari është një copë e cila i mbulon kraharorin dhe kokën, pjesa e dalë mbi kokë i lidhet.
· Janë dhe dy copa të gjata, më të gjata se gjatësia e trupit, nga koka afro 40 cm dhe nga këmbët afro 30 cm, si dhe 5 rripa ose më shumë sipas nevojës në mënyrë që trupi të jetë i mbuluar mirë dhe të mos zbulohet ndonjë pjesë.
· Edhe nëse gruaja qefinoset si burrat nuk ka problem.
4. Kur i vdekuri të vendoset në varr i zgjidhen rripat e lidhura.
25.11.2006