Indonezia është shtëpia e popullsisë më të madhe myslimane në botë, por financat islame përbëjnë vetëm rreth 10% të aktiveve financiare. Qeveria dëshiron që bankat islame, si një nën-sektor, të arrijnë të paktën 15% të totalit të aktiveve bankare deri në 2023 (ishte 6.47% vitin e kaluar) dhe ka një masterplan kombëtar për të nxitur rritjen.
Duke marrë parasysh marrjen e ulët të financave islamike, një grua beson se myslimanët kanë nevojë për një qasje tjetër. Dr. Murniati Mukhlisin ka qenë në një mision për të mësuar financat në mënyrën islamike përmes familjeve, jo bankave.
“Unë ndiej që 90% e indonezianëve, qoftë në kampus, në industri apo në nivelin bazë ose familjar, nuk e përqafojnë me të vërtetë Sheriatin si stilin e tyre të jetesës”, tha Rektorja e Universitetit Islamik Institut Tazkia për Salaam Gateway.
Dr. Murniati u bë Rektore e universitetit në 2017. Ajo filloi karrierën e saj në Uni Bank në Xhakarta dhe gjithashtu punoi në Ernst & Young në Kuala Lumpur. Ajo u transferua në akademi në 2002 kur ishte një lektore në kontabilitetin dhe financat Islame dhe më vonë u bë një staf i në Universitetin e Glasgow pas përfundimit të doktoratës në 2014. Para se të bashkohej me Tazkia ajo ishte në Shkollën e Biznesit Essex në Universitetin e Essex.
Ajo që profesoresha konsideron se është një çështje me rëndësi është që të rinjtë të nxiten t’i shikojnë financat islame si një qëllim në karrierë, dhe se diplomat janë vetëm një rrugë për një punë të mirë.
“Për mua, një punë e mirë është një qëllim shtesë; qëllimi kryesor është praktikimi i udhëzimeve të Zotit si një mënyrë jetese. Në këtë kontekst, planifikimi apo menaxhimi financiar Islam është një nevojë e përditshme. ”
Ajo ka privilegjin të praktikojë atë që predikon në universitetin ku kurrikula e financave përzihet me mësimet mbi Kur’anin dhe dijet e tjera islame. Në të njëjtën kohë, larg Universitetit Tazkia, Dr. Murniati drejton një kompani që trainon individë dhe familje për menaxhimin financiar në principe Islame. Vetëm në tetë vitet e fundit, Sakinah Finance ka trajnuar 23,173 pjesëmarrës nga 28 vende. Kompania, të cilën ajo e hapi me burrin e saj Dr. Luqman Tamanni në 2008, filloi me një blog që u shndërrua në një libër nga më i shituri.
Në shumë mënyra, Dr. Murniati u detyrua të fillojë Sakinah Finance jo vetëm për shkak të asaj që dëshironte të ndryshonte në nivelin e industrisë, por më shumë për shkak të betejave të saj personale.
“Në nivelin e industrisë, nga përvoja ime personale kur fillova punë në Uni Bank në 1991 – ku zyra jonë ishte pranë Bank Muamalat (banka e parë islamike e Indonezisë) – Unë e pashë në atë kohë që Banka Muamalat prezantonte vetëm produkte bankare Islame pa e trajnuar kapitalin e saj njerëzor së pari.
“Stafi promovoi produktet pa i pasur ato në mendjen e tyre ose në zemrat e tyre.”
Në nivelin e familjes, ajo sheh njerëz nga shkolla e mesme në arsimin e lartë në vendin e punës që kanë kuptim të dobët të konceptit të menaxhimit financiar Islam.
“Për shembull në zekat, ata e dinë zekatin, infakun dhe sadakanë vetëm kur i vendosin paratë e tyre në kutinë e bamirësisë. Por përtej kësaj – kush janë përfituesit, si e menaxhojmë zekatin, si mund t’i përparojmë përfituesit për të jetuar më mirë duke përdorur fondet – ata nuk e kanë asnjë ide.
“Shumica e të rinjve që përgatiten për martesë gjithashtu nuk dinë shumë për planifikimin financiar Islam.”
Të gjitha këto vëzhgime formojnë shtresa mbi shtytësin kryesor të motivimit të saj që shkon prapa tre dekadave – gruaja që tani drejton një universitet islamik nuk ishte gjithmonë myslimane. Ajo lindi në një familje të krishterë në South Sumatra dhe iu dha emri Mu Kim Ni. Prindërit e saj ishin njerëz të aftë për biznes që i mësuan asaj vlerën e punës.
“Kam mësuar të bëhem një arkëtare në dyqanin e prindërve të mi, duke i bërë llogaritë me numëratore. Unë e bëra akulloren time dhe e shisja para dyqanit, dhe shumë gjëra të tjera. ”
Në vitin e fundit të shkollës së mesme ajo zgjodhi të bëhej myslimane, një vendim që prishi marrëdhëniet me familjen e saj. E refuzuar, ajo u transferua në Xhakarta në moshën nëntëmbëdhjetë vjeç dhe u birësua nga prindërit kujdestarë pas një rekomandimi nga Shoqata Myslimane Kineze Indoneze.
Ndoshta, përkundër kësaj përvoje të dhimbshme personale, pikëpamja e saj për shenjtërinë e familjes mbetet e fortë.
“Si myslimanë të rinj, ne duhet të mbajmë një marrëdhënie jo vetëm me Allahun, por edhe me familjen tonë. Ne nuk mund të prishim marrëdhëniet vetëm sepse jemi të feve të ndryshme.
“Nëna ime, motra ime e vogël dhe tezja ime janë të krishtera, por unë gjithmonë përpiqem të jem afër tyre. Unë u dërgoj atyre dhurata, ushqime ose para në raste të ndryshme dhe alhamdulillah ato ngadalë pranuan fenë time të re.
“Koha më e vështirë ishte kur ika nga shtëpia dhe përfundimisht u bëra e pavarur dhe e aftë të administroja jetën time.”
Ajo bëri më shumë sesa menaxhim. Pas tre vjetësh në Uni Bankën konvencionale ajo mori një bursë studimi në Universitetin Ndërkombëtar Islamik në Malajzi, ku fitoi diplomën e saj universitare.
“Synimi im ishte të bëhesha sa më e mirë dhe isha shumë xheloze duke parë shumë njerëz të zgjuar. Vazhdova të ndërtoja njohuritë dhe rrjetet e mia. Më vonë, pashë se si ishte e dobishme për jetën time kur mora disa pozicione në industri ose në kampus dhe njerëzit më besonin mua. ”
Kontributet profesionale të Dr. Murniati përbëjnë një listë të gjatë. Ajo është drejtuese e e departamentit të kontabilitetit islamik në Institutin e Kontabilistëve të Indonezisë, një këshilltare për bankën qendrore (BI), autoritetin e shërbimeve financiare (OJK) dhe në Komitetin Kombëtar të Ekonomisë dhe Financave të Sheriatit (KNEKS), anëtare eksperte e Shoqatës Indoneziane Ekonomia islamike (IAEI), anëtare bordi e Shoqatës së Ekonomistëve të Indonezisë (ISEF), dhe këshilltare e Shoqatës së Islamike Fintech Indonesia (AFSI).
Përmes udhëtimit të saj personal dhe profesional, ajo ka ruajtur linjën e saj të së vërtetës: “Mesazhi kryesor që unë dua t’u them njerëzve është se një grua dhe një burrë mysliman, ose një familje, mund të fillojë të zbatojë planifikimin financiar që përqendrohet në vlerat islamike”.
Kjo nuk ka qenë kurrë më shumë e mundur sesa gjatë pandemisë, beson ajo.
Vitin e kaluar, Sakinah Finance trajnoi dhe stërviti më shumë se 10,000 njerëz, tre herë më shumë se në një vit “normal”.
“Është një grua dhe burri i saj rreth 80-vjeçar që ndjekin klasën tonë tetë-orëshe në ditë. Pjesëmarrësit nga Japonia janë gjithashtu kuriozë për përgatitjen për martesë dhe planifikimin financiar Islam për jetën pas martese, dhe gjithashtu ka entuziazëm nga një grua e re në Mbretërinë e Bashkuar. ”
Sakinah Finance po përgatitet gjithashtu të trajnojë më shumë se 1.000 pjesëmarrës, nga ndërmarrjet shtetërore, në planifikimin për pensionet e tyre.
Ndërsa ekonomia përpiqet të rimëkëmbet dhe vazhdon të shkaktojë papunësi dhe të ardhura më të ulta për shumë indonezianët, Dr. Murniati këshillon që në vend që të nxitojnë për të gjetur burime të tjera të të ardhurave ose për të filluar një biznes të ri, njerëzit duhet të ndalen që së pari të marrin një moment reflektimi te vetja.
“A janë të ardhurat tona të gjitha hallall? Po sikur disa nga të ardhurat tona të vinin nga burime që nuk ishin në përputhje me hallallin? A kemi dhuruar zekatin, infakun dhe sadakanë? Pasi të kemi shqyrtuar të gjitha këto, atëherë mund të përpiqemi të gjejmë një zgjidhje të re.
Kjo përbën njohuritë themelore në Islam. “Por zbatimi i tyre është një gjë krejt tjetër.”