Pyetja:
A lejohet mbajtja e kukullave dhe lojërave kompjuterike në të cilat lojtari vesh kukulla?
***
Përgjigjja:
Falënderimi i takon Allahut. Paqja dhe mëshira e Allahut qofshin mbi Pejgamberin ﷺ.
Së pari: Nuk ka asgjë të keqe të mbash kukulla në shtëpi, me kusht që ato të jenë të fëmijëve të vegjël, sepse ato i shërbejnë qëllimit të argëtimit, stërvitjes dhe mësimit të fëmijëve. Kjo ka të bëjë me kukullat e bëra prej plastike ose pëlhure, të cilat zakonisht i ndihmojnë vajzat e vogla të stërviten për të bërë detyrat e tyre të ardhshme si nëna, si krehja e flokëve, veshja e tyre me rroba modeste dhe gjëra të tjera që janë të njohura në botën e fëmijët. Sa i përket lojërave që përfshijnë veshjen e kukullave, siç u përmend në pyetje, vendimi për këtë është i ndryshëm. Pasi shikuam faqet e internetit të cilave iu referua pyetësi, zbuluam se ato përfshijnë të këqija të qarta dhe mëkate të dukshme, gjë që garanton se është haram të vizitosh ato faqe interneti dhe të luash këto lojëra të veshjes së kukullave. Arsyet për këtë ndalim përfshijnë si më poshtë:
1.. Këto lojëra për vajza nuk janë ato lojëra që sipas mësimeve islame përjashtohen nga ndalimi i përgjithshëm i imazheve; më tepër këto janë imazhe të qenieve të gjalla, qofshin ato të vizatuara me dorë ose me kompjuter. Çështja këtu është se ato janë imazhe të qenieve të gjalla, të cilat është e ndaluar të vizatohen.
2.. Ka disa probleme serioze me këto imazhe, pasi ato tregojnë imazhet e vajzave gjysmë të zhveshura, në mënyrë që lojtari të zgjedhë rrobat e duhura për to. Imazhet e tilla joshëse janë padyshim haram, sepse ato përhapin imoralitet dhe të keqe. Vajza mund t’i admirojë këto trupa dhe të brendshme dhe të përpiqet t’i imitojë ato, gjë që mund të çojë në shumë pasoja të këqija.
3. Këto lojëra përfshijnë imazhe që nxisin imoralitetin dhe marrëdhëniet e paligjshme, pasi lojtarëve u kërkohet të zgjedhin veshje të përshtatshme për të rinjtë dhe të rejat për të dalë së bashku në takimin e parë, ose për të bërë mblesëri për martesë. Kjo është gabim dhe nuk lejohet lejimi i saj për shkak të të këqijave që ajo përfshin. Lejimi i saj do të thotë miratimi i marrëdhënieve të paligjshme midis të rinjve dhe të rejave, dhe inkurajimi i tyre për të bërë gjëra të tilla në jetën reale, dhe u heq modestinë dhe ndrojtjen vajzave të reja dhe i bën ato të mësohen me të keqen. Për këto arsye, vendimi për të vizituar faqet e tilla të internetit është se është haram.
Së dyti: Anime, e cila është e shkurtër për “animacion”, është një lloj filmi vizatimor.
Pyetja ka të bëjë me vendimin për vizatimin e imazheve të heronjve të këtyre karikaturave, si Tom (që është macja) dhe Xheri (që është miu), pa treguar kokën. Përgjigja për këtë është: Kur bëhet fjalë për vizatimin e gjërave, gjithçka është ose e gjallë, si njerëzit dhe kafshët, ose e pajetë, si pemët dhe lumenjtë. Nëse vizatimi është i llojit të dytë, atëherë nuk ka asgjë të keqe me të. Por nëse vizatimi është i qenieve të gjalla – ku përfshihen edhe heronjtë e filmave vizatimorë – atëherë parimi themelor është se ai është haram, por nëse vizatimi është pa kokë, atëherë ajo që duket se është e lejueshme.
Së treti: Nuk ka asgjë të keqe të marrësh përgjigjet e pyetjeve në tekste nga interneti ose burime të tjera, sepse ky është një lloj studimi dhe mësimi.
Së katërti: Nuk ka asgjë të keqe të shikosh filma vizatimorë, me kusht që ato t’i përmbahen udhëzimeve islame.
Së pesti: Nikabi ose burka është përshkruar sipas mësimeve islame, por disa gra janë të pakujdesshme në respektimin e kushteve të veshjes së tij, gjë që ka bërë që disa nga dijetarët tanë bashkëkohorë t’i ndalojnë gratë ta veshin atë. Për atë që i përmbahet kushteve të veshjes, nuk ka asgjë të keqe që ajo ta mbajë atë, nëse do Allahu. Allahu e di më së miri.
islamqa