8.1 C
Pristina
Thursday, April 25, 2024

Dashuria dhe respekti për profetin Muhammed (Paqja qoftë mbi të!)

Më të lexuarat

Ndryshimi në raport me Allahun nuk mund të merr kuptim pa mos ndryshuar edhe në raport me të Dërguarin e Tij,  Profetin Muhammed [Paqja qoftë mbi të!]. Natyrisht, edhe dashuria e respekti për Profetin janë bindje, fjalë dhe vepër. Profeti nuk është thjesht njeri dhe udhëheqës për ne; ai është Profet, pasimi i të cilit është fe. Për këtë shkak, besimi ynë ngelë i mangët e me mundësi të mëdha refuzimi nëse dashuria për të nuk është mbi dashurinë ndaj çdokujt tjetër përveç Allahut. Allahu ka thënë: “Thuaj (o i dërguar): “Në qoftë se etërit tuaj, vëllezërit tuaj, bashkëshortet tuaja, farefisi juaj, pasuria që e fituat, tregtia që frikoheni se do të dështojë, vendbanimet me të cilat jeni të kënaqur, (të gjitha këto) janë më të dashura për ju se All-llahu, se i Dërguari i Tij dhe se lufta për në rrugën e Tij, atëherë, pritni derisa All-llahu të sjellë vendimin e Tij. All-llahu nuk vë në rrugën e drejtë njerëzit e prishur.” [Et-Teube: 24] Profeti [Paqja qoftë mbi të!] ka thënë: “Nuk ka besuar (komplet) ndokush prej jush përderisa mua të mos më dojë më shumë se babanë, fëmijën dhe njerëzit në tërësi.”[1] Umerit [Allahu qoftë i kënaqur me të!], që i tha Profetit [Paqja qoftë mbi të!] se e donte më shumë se çdokënd tjetër përveç vetes së tij, i tha: “Jo, o Umer, derisa të mos jam edhe më i dashur tek ti se vetja jote.” [2]  Madje, dashuria për të dhe pasimi i tij janë imazh i drejtpërdrejtë i dashurisë për Allahun. Në Kur’an qëndron: “Thuaj: Nëse e doni All-llahun, atëherë ejani pas meje që All-llahu të ju dojë, t’ju falë mëkatet tuaja, se All-llahu është që fal shumë, mëshiron shumë.” [Ali Imran: 31]

Dashuria dhe respekti nuk mund të shprehen pas mos  zbatuar më parë misionin e tij. Allahu na mëson: “…Çka t’ju jep i Pejgamberi, atë merreni e çka t’ju ndalojë, largohuni prej saj dhe kijeni frikë All-llahun…” [El-Hashr: 7]: “Kur Allahu ka vendosur për një çështje, ose i dërguari i Tij, nuk i takon (nuk i lejohet) asnjë besimtari dhe asnjë besimtareje që në atë çështje të tyre personale të bëjnë ndonjë zgjidhje tjetër fare. E kush e kundërshton Allahun dhe të dërguarin e Tij, ai është larguar shumë larg së vërtetës.” [El-Ahzab: 36]

Respektimi për Profetin [Paqja qoftë mbi të!] është mënyrë e vlerësimit të vetvetes në jemi apo jo prej banorëve të Xhennetit. Në hadith të saktë qëndron: “I tërë ummeti im do të hyjnë në Xhennet, përveç atyre që refuzojnë! E kush është ai që refuzon, o i Dërguari i Allahut?- e pyetën. Ai që më respekton mua, do të hyjë në Xhennet, ndërsa ai që më kundërshton, ai ka refuzuar të hyjë.”[3]

Dashuria për Profetin [Paqja qoftë mbi të!] diktohet, përveç tjerash, edhe nga dashuria e tij për ne. Allahu thotë: “I Dërguari është më i afërt për besimtarët, sesa ata për veten e tyre;…” [El-Ahzab: 6] Ibn Kethiri në shpjegim të këtij ajeti thotë: ‘Duke marrë në konsideratë dhembshurinë e tij për ummetin dhe sinqeritetin e tij në raport me ta, e bëri atë më të afërt për veten tonë dhe vendimin e tij më të rëndësishëm se vendimi që mund të marria ata… ’ [4]

Për dhembshurinë e Profetit dhe angazhimin e tij Allahu na mëson edhe në shumë vende tjera në Kur’an.[5]

Me Profetin [Paqja qoftë mbi të!] duhet patur etikë të veçantë. Ai nuk është thjesht njeri, është edhe profet. Allahu na urdhëron në Kur’an që ta dallojmë atë në formën se si i drejtohemi e si flasim me të. “O ju që keni besuar! Mos nxitoni para (urdhrit të) Allahut dhe të Dërguarit të Tij dhe kijeni frikë Allahun! Vërtet, Allahu dëgjon gjithçka dhe është i Gjithëdijshëm.” [El-Huxhurat: 1] Ibn Abbasi ka thënë: Mos ia paraprini me të folur.[6]

Nuk është aspak etike ta përmendësh emrin e Profetit ndërsa të mos i dërgosh salavate (të thuash: Allahumme sal-li ala Muhammed). Kjo për faktin se Allahu e ka nderuar me këtë privilegj, siç ka thënë në Kur’an: “Është e vërtetë se All-llahu dhe engjëjt e Tij me madhërim e mëshirojnë Pejgamberin. O ju që keni besuar, madhërojeni pra atë (duke rënë salavatë) dhe përshëndeteni me selam.” [El-Ahzab: 56]

Etike është edhe që emri i tij të mos përmendet pa e shoqëruar edhe me profetësi, pra Profeti Muhammed. Allahu na mëson në Kur’an: “Thirrjen e të Dërguarit mos e konsideroni si thirrjen tuaj ndaj njëri-tjetrit…” [En-Nur: 63]

Etika manifestohet edhe gjatë citimit të thënieve të tij. Imam Maliku e kishte zakon që të mos citonte asnjë hadith pa mos marrë abdes më parë. Madje, siç shënon Hal-likani në Vefejat (4/136), me gjithë moshën e shtyrë dhe dobësinë fizike, e kishte zakon që në Medinë të mos shalonte kafshën, thoshte: Nuk hipi ndërsa jam në qytetin në të cilin është i varrosur trupi i Profetit [Paqja qoftë mbi të!].

Porosia: “E kushdo që i bindet All-llahut dhe të dërguarit, të tillët do të jenë së bashku me ata që All-llahu i shpërbleu: (me) pejgamberët, besnikët e dalluar, dëshmorët dhe me të mirët. Sa shokë të mirë janë ata!” [En-Nisa: 69]

Shkrimi i përgatitur nga: Dr. Sedat Islami

[1] Transmetojnë Buhariu dhe Muslimi.
[2] Transmetojnë Buhariu dhe Muslimi.
[3] Transmeton Buhariu.
[4] Shih: Ibn Kethir, Tefsiru el-Kur’ani-l-Adhim, 6/380.
[5] “Ju erdhi i dërguar nga mesi juaj. Atij i vie rëndë për vuajtjet tuaja. I brengosur për besimtarët, i butë dhe i mëshirshëm.” [Et-Teube: 128]; “A thua ti, do ta shkatërrosh veten nga hidhërimi pas tyre, nëse ata nuk i besojnë këtij ligjërimi (Kur’anit)?” [El-Kehf: 6]; “A mos do të mbysësh ti veten (Muhammed) pse ata nuk bëhen besimtarë?!” [Esh-Shuara: 3], etj.
[6] Shih: Ibn Kethir, Tefsiru el-Kur’ani-l-Adhim, 7/364.
- Advertisement -spot_img

Më tepër

Të fundit